آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد پاشینیان از مواضع جمهوری آذربایجان

 نخست‌ وزیر ارمنستان گفت: «من بیانیه‌های اخیر جمهوری آذربایجان را ضربه‌ای جدی به فرآیند صلح ارزیابی می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان گفت: بیانیه‌های اخیر جمهوری آذربایجان را برای مذاکرات صلح دو کشور مضر می‌داند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی داخلی گفت: «پس از جنگ دوم قره باغ، کاملا اوضاع را زیر نظر داشتیم.»

وی ادامه داد: «در تلاش بودیم تا این موضوع را به ارمنستان بفهمانیم که هر لحظه می‌توانیم عملیات انجام دهیم.»

رئیس جمهور آذربایجان افزود: «به نظر من این باید درس عبرتی نه تنها برای ارمنستان، بلکه برای دیگران باشد که نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد.»

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای کشورش قصد ندارند از مناطقی که در ضمن جنگ‌های سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با ارمنستان تصرف کردند خارج شوند.

نیکول پاشینیان در بیانیه‌ای اظهار کرد: «من بیانیه‌های اخیر جمهوری آذربایجان را ضربه‌ای جدی به فرآیند صلح ارزیابی می‌کنم. در فرآیند ترسیم مرزها موضوع ایجاد یک مرز نیست بلکه بر این مبنا است که کمیسیون‌های تعیین مرز ما، مرزهایی که در زمان اعلامیه آلماتی (امضا شده در دسامبر ۱۹۹۱) موجود بود را بازیابی کنند. البته جمهوری آذربایجان در حال گذراندن کارزار انتخابات است اما ما بیانیه‌های اخیر آنها را به منزله ادعای ارضی نسبت به ارمنستان ارزیابی می کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا