اخبارترکیهویژه

انتقاد شدید از دولت ترکیه؛ دختران ترکمن را در بازار موصل می فروشند، ما از ترکیه چادر نمی خواهیم.

شیخ تقی مولا نماینده ترکمن های عراق در مجلس گفت که ما از ترکیه چادر نمی خواهیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز نماینده سابق عراق در سازمان حج و زیارت و نماینده فعلی ترکمن های عراق در مجلس ، شیخ تقی مولا شخنانی از ایستادگی مردم ترکمن در مقابله با داعش اظهار کرد.

در این پیام که از کانال (هالک تی وی) ترکیه پخش می شد نماینده سرشناس مردم ترکمن عراق از وضیعت کنونی مردم ترکمن و از اوضاع وخیم ترکمن های عراق در مقابله با داعش و همچنین از عدم حمایت دولت ترکیه از آنها تشریح کرد.

در حال حاضر، ترکمن های عراق سخت ترین وضیعت به سر می برند تمتمی شهرهای ترکمن اشغال شده است.

مساجد از بین رفته، کارهایی که حتی در دوره جاهلیت قبل از اسلام نیز رخ نمی داد اکنون انجام می دهند. در بازار موصل امروز زنان و دختران ایزدی کرد و ترکمن به فروش می رسند. افراد شرافتمند و با انصاف بسیاری این زنان و دختران را با پول خریداری می کنند و در پنهان به خانه های خودی فرستند.این سخنان را نماینده مردم ترکمن عراقگفته است.

 شیخ تقی اضافه کرد، زنان ترکمن در بازار موصل فروخته می شوند. در حال حاضر 100 زن در اسارت داعش قرار دارند. اکنون با عدد یک میلیون آواره که مجبور به کوچ از خانه های خود شده اند داریم. این افراد در شرایط سختی زندگی می کنند به مراقبت های پزشکی و دارویی احتیاج دارند. 3_4 خاواده در یک اتاق کوچک زندگی می کنند من ابتدا حکومت ترکیه را مورد اتقاد قرار می دهم ؟ شما حکومت ترک هستید. ما هم از شما هستیم. غیرت شما چگونه قبول می کند که زا ترکمن در بازار به فروش برسند؟در هیچ زمانی ظلمی به این شکل صورت نگرفته است.

من می توانم در همه حال این حرف ها را از تلویزیون بگویم. غیرت ما چگونه قبول می کند زنان و دختران ما در بازار به فروش می رسند؟ امروز زنان بسیاری تا حدود 1000 نفر در تل عف در زندان داعش هستند. بسیاری از آنها نتوانستند فرار کنند. فقط دیروز 2 نفر از زنان را اعدام کردند.

دولت ترکیه اعلام کرد که ترکمن ها اولویت اول ما هستند؟شما آیا این را مشاهده کردید؟ اولویت آیا وجود دارد؟ نماینده مردم ترکمن عراق از نا امیدی خود از ترکیه را خاطر نشان کرد.

ما از دولت ترکیه هیچ گونه کمکی مشاهده نکردیم _ من می خواهم از طریق صدا و سیما، حرف ها و سخنان خود را به گوش آنها برسانم . من این سخنان را در تماس تلفی به جناب داود اوغلو اعلام کردم من به وی خاطر نشان کردم که دولت ترکیه هیچ گونه کمکی به ما نکرد. ما از ترکیه در خواست چند چادر نداریم و نمی خواهیم، ما می خواهیم که همانگونه که کشور های دیگری داعش را بمباران کردند ترکیه نیز از ما در مقابل داعش دفاع می کرد.

چنانچه سایر کشور ها نیز از طریق امداد هوایی مواد غذایی و تجهیزات رسانند و افراد ما را نجات دادند. ما این کار ها را از ترکیه انتظار داشتیم. ما منتظر بودیم ترکیه به آمرلی آمده و 15 هزار نفر مردم که در محاصره بودند را نجات می داد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا