آذربایجاناخبار

انتقاد روشنفکران و سیاسیون جمهوری آذربایجان از عدم اجازه برگزاری مراسم نیمه شعبان توسط حزب اسلام

به دنبال جلوگیری از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در باکو توسط دولت این کشور، برخی از روشنفکران و سیاسیون جمهوری آذربایجان این اقدام دولت را خلاف آزادی شهروندی اعلام و شرم آور دانستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی، به دنبال جلوگیری دولت جمهوری آذربایجان از برگزاری جشن‌های ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمهوری آذربایجان، موج اعتراضات رهبران گروه‌های سیاسی ادامه دارد.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ:
خود را حامی اسلام می‌نامند اما اجازه برگزاری مراسمات آن را نمی‌دهند
رئیس «جنبش مقاومت اسلامی قره باغ» گفت:«کسانی که خود را حامی اسلام قلمداد می‌کنند، به ملت اجازه نمی‌دهند اعیاد ملی و دینی خود را برگزار کند.»
روشن احمدلی افزود : «در حالی که حکومت از چندفرهنگ‌گرایی و همبستگی اسلامی و برگزاری مسابقات همبستگی اسلامی سخن می‌گوید، اینگونه اقداماتش مایه تعجب است. »
روشن احمدلی تاکید کرد: «با وجود تمام ممنوعیت‌ها، مردم این عید را برگزار خواهند کرد. زیرا، این عقیده ملت است و مردم ما همواره این عید را با اشتیاق و محبت فراوان برگزار کرده است.»
رهبر جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان:
جلوگیری از جشن‌های نیمه شعبان در سال همبستگی اسلامی شرم‌آور است
الدنیز قلی‌اف  گفته است : «طبیعی است کسانی که ارزش‌های معنوی ملت را تحریف می‌کنند، از برگزاری چنین مراسمی که سبب مصونیت معنوی مردم می‌شود، جلوگیری کنند.»
الدنیز قلی اف افزود: «در این کشور، یک طرف کسانی قرار دارند که سعی دارند معنویات مردم را از بین ببرند و در طرف دیگر نیروهای ملی و سالم قرار دارند که می‌خواهند با این وضعیت مبارزه کنند. »
الدنیز قلی اف گفت : «در جمهوری آذربایجان برای برگزاری برنامه‌های ضداخلاقی، همه نوع شرایط فراهم می‌کنند. این وضعیت خجالت آور است و باید ارزیابی شود، در واقع، روی دادن این وقایع در «سال همبستگی اسلامی» نشانه تناقض است.»

رهبر تشکیلات آزادی‌ قره باغ :
رفتار دولت آذربایجان با گفتارش یکی نیست
عاکف نقی  گفته است: در سال همبستگی اسلامی و همزمان با برگزاری بازی‌های همبستگی اسلامی در باکو، جلوگیری از یک مراسم، وضعیت خوشایندی نیست.
وی افزود: این رفتارها نشان می‌دهد که حرف ها با رفتار، بر هم منطبق نیست؛ اگر از همبستگی اسلامی سخن گفته می‌شود، باید ابتدا در داخل جهان اسلام به همبستگی رسید؛ برنامه‌هایی نیز که برگزار می‌شوند، باید این هدف را دنبال کنند.
عاکف نقی گفت: معتقدم زندانیان اسلامگرا باید هرچه زودتر از زندان آزاد شوند و به جای خودنمایی به دنیا، بهتر است مسائل داخلی کشور را حل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا