آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقاد رهبر جمعیت دینی آذربایجان از افزایش مصرف مشروبات الکلی در این کشور

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان افزایش تقاضا و مصرف مشروبات الکلی در این کشور طی دو سال اخیر را «بی آبرویی و خجالت آور» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در گفتگو با کانال «مساوات تی وی» گفت :« این که برای مشروبات الکلی نیم میلیارد منات هزینه شده است، موضوعی خجالت آور و زیانبار است. این نیم میلیارد منات را می شد برای خانواده ها، کودکان و همسران، تحصیل، فقرا و سایر موارد ضروری مصرف کرد. کجا هستند آن کسانی که همواره در مورد حج می گویند که چرا پول حج را برای کارهای مفید خرج نمی کنند؟ من نیز اکنون همین سوال را از این قشر «با معلومات» می پرسم. من به این قشر، «روشنفکر» نمی گویم، آنها فقط معلومات دارند. زیرا، اگر روشنفکر بودند، چنین چیزی را مطرح نمی کردند.»

وی افزود: «چرا این قشر «بامعلومات» زنگ هشدار را به صدا درنمی آورند که چرا نیم میلیارد منات در کشور هزینه چیزی می شود که ریشه تمامی مفاسد، منفیات و مضرات و اشتباهات است. در جایی که برای مشروبات الکلی این همه هزینه می شود، بعد هم می گویند که خشونت در جامعه افزایش یافته است! معلوم است که  با مصرف این مشروبات خشونت افزایش می یابد و به تجاوز و فروپاشی خانواده ها هم منجر می شود. با مصرف مشروبات الکلی، تمامی رفتارهای منفی، عادی تلقی می شود. وحشتناک تر هم این است که در کشور ، «پیوه» ( نوعی مشروب سکرآور) را هم مثل لیموناد قلمداد و عادی سازی می کنند و در تمامی اماکن آن را تبلیغ می کنند. حال آنکه، در بقیه دنیا دستکم برای فروش آن در برخی ساعات محدودیت گذاشته شده و برای برخی سنین فروش آن ممنوع شده است. اما، در کشور ما ، خانه های شراب 24 ساعته فعال هستند و بر تمامی معنویات و روح مردم تاثیر منفی می گذارند.»

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در پاسخ به این سوال که با وضع و اعمال ممنوعیت هم مشکل حل نمی شود، تاکید کرد: « مساله آسانی دسترسی به مشروبات الکلی مطرح است. حتی اگر جوانب ممنوعیت مذهبی و گناه کبیره بودن و این که تاثیر این مشروبات نابودی انسان است، کنار گذاشته شود، دست کم با ملاک قرار دادن همین ارزش های انسانی و دنیوی به مساله نگاه کنیم. چرا در خیابان ها هیچ تبلیغی برای موضوعات علمی و آموزشی و نوآورانه و خلاقیت ها دیده نمی شود، اما به هر جا که نگاه می کنیم، قدم به قدم تبلیغات مشروبات الکلی را می بینیم؟»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا