آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد جمهوری آذربایجان از بی‌مسئولیتی آمریکا در قبال بحران قره‌باغ

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: «متأسفانه آمریکا به عنوان رئیس مشترک گروه مینسک طی سالیان گذشته هیچ گام مؤثری برای پایان دادن به تهاجم نظامی نزدیک به ۳۰ ساله ارمنستان علیه آذربایجان برنداشته است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به بیانیه مداخله‌ جویانه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص قره‌باغ، اعلام کرد: «متأسفانه آمریکا به عنوان رئیس مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا طی سالیان گذشته هیچ گام مؤثری برای پایان دادن به تهاجم نظامی نزدیک به 30 ساله ارمنستان علیه آذربایجان برنداشته است.

توجه «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را به تجاوز نظامی نزدیک به 30 ساله ارمنستان به آذربایجان جلب می‌کنیم که آمریکا طی این سال‌ها هیچ گام مؤثری برنداشته است. آذربایجان خودش تمامیت ارضی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی احیا کرده و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را تضمین کرده است. در حال حاضر مفهوم «قره‌باغ کوهستانی» وجود ندارد، اما مناطق اقتصادی زنگه‌زور شرقی و قره‌باغ وجود دارد که بخشی از آذربایجان است. این غیرمسئولانه است که یک مقام وزارت خارجه آمریکا بر اساس تبلیغات جعلی ارمنی چنین اظهاراتی را بیان کند. ما می‌خواهیم بار دیگر تأکید کنیم که جمهوری آذربایجان در سرزمین‌های خود به طور مستقل فعالیت می‌کند.»

گفتنی است که «جالینا پورتر» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز 25 مارس در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: ایالات‌متحده عمیقاً نگران حرکت نیروهای جمهوری آذربایجان در قره‌باغ است. حرکت نیروها و سایر اقدامات تشدیدکننده غیرمسئولانه است و باعث تحریک غیرضروری می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا