آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد باکو از رویکرد فرانسه در قبال مناقشه قره باغ

آیخان حاجی زاده: رویکرد وزارت خارجه فرانسه در مورد اقدامات تحریک آمیز در منطقه ما، موضعی مغرضانه و بی اساس است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهار داشت: متأسفانه، وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر در اظهار نظر در مورد اقدامات تحریک آمیز در منطقه ما همچنان موضعی مغرضانه و بی اساس نشان می دهد.
به جای اینکه طرف فرانسوی خواستار خروج نیروهای مسلح غیرقانونی ارمنستان از قلمروی مستقل آذربایجان بر اساس موازین و اصول حقوق بین الملل، 4 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خود عضو آن است و بیانیه سه جانبه باشد، معرفی گروه های مسلح غیرقانونی ارمنی به عنوان «پلیس» و توجیه غیرمستقیم تحریکات آنها در خاک آذربایجان غیرقابل قبول است.
وی افزود: طرف فرانسوی باید درک کند که تلاش طرف ارمنستانی برای ادامه فعالیت نظامی غیرقانونی با استفاده از مسیرهای جایگزین به بهانه اعتراضات در جاده لاچین، نقض فاحش تعهدات بین المللی است.
بار دیگر یادآوری می کنیم که پس از پایان اشغال 30 ساله سرزمین های ما، انجام تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از تحریکات مداوم طرف ارمنستانی، مبارزه با نیروهای مسلح ارمنستان که بر خلاف تعهدات خود هنوز از خاک آذربایجان خارج نشده اند و همچنین جلوگیری از حمل و نقل سلاح، مهمات و مین به قلمرو مستقل آذربایجان حق حاکمیت کشور ما است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا