آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

انتقاد اسماعیل شعبان اف از تجمع ضد روسی در جمهوری آذربایجان

رییس سازمان دیاسپورای تالشان جمهوری آذربایجان در روسیه: مردم جمهوری آذربایجان به علت حاکم بودن نیروهای وابسته به بیگانگان در این کشور هیچ گاه سرنوشت خوبی نخواهند داشت!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اسماعیل شعبان در گفتگو با کانال “تالشستان آزاد” با اشاره به برگزاری تجمع حمایت از حکومت وابسته به غرب ولادیمیر زلنسکی در اوکراین، گفت: «کسانی که این تجمع را برگزار کردند، تفاله هایی مشابه زلسنکی هستند که هویت و موجودیت خود را در وابستگی به غرب و آمریکا و ناتو می دانند.»
اسماعیل شعبان افزود: «مگر برگزار کنندگان این تجمع نمی دانند که بیش از یک میلیون نفر از مردم جمهوری آذربایجان به صورت کارگر مهاجر در روسیه زندگی می کنند و از طریق کسب درآمد در بازار روسیه، معیشت خانواده و حتی فامیل نزدیک خود را تامین می کنند!»
در این برنامه، اسماعیل شعبان و زابیل محرم اف، از فعالان تالشان جمهوری آذربایجان تاکید کردند: «کسانی که در تجمع باکو ادعای حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در اوکراین کردند، پس چرا در مقابل ظلم هایی که ضد مردم لوگانسک و دونتسک می شد و کودکان و زنان و پیران در شرق اوکراین در حملات نیروهای وابسته به غرب و ناتو کشته می شدند، هیچ موضعی نگرفتند؟ چرا در زمانی که در کشور خودمان در جمهوری آذربایجان به تالشان این همه ظلم می شود و روشنفکران و فعالان تالش را در زندان ها می کشند و در زمانی که در حمله به اصطلاح ملی گرایان ترک و تروریست های “گرگ خاکستری” به خانواده ای در آستارا و قتل عام تمامی اعضای خانواده تالش در این حمله، هیچ واکنشی نشان ندادند؟»
زابیل محرم اف درباره سازمان دهی شدن تجمع در مقابل سفارت اوکراین در باکو توسط دولت جمهوری آذربایجان گفت: «کاملا روشن است که وقتی در باکو حتی دو نفر پیرزن اجازه نمی یابند برای شکایت به رییس جمهوری از اوضاع وخیم معیشتی یا بخاطر ظلمی که به فرزندانشان در ارتش می شود، اقدام کنند، چطور می شود که هزاران نفر بدون اجازه دولت باکو در مرکز شهر تجمع و از موضع غرب و نوکران غرب اعلام حمایت کنند؟!»
اسماعیل شعبان نیز گفت: «دولت های جامعه مشترک المنافع ( حوزه شوروی سابق ) در واقع مستقل نیستند. غربی ها و صهیونیست ها و ترکها استقلال این کشورها را صرفا در این می دانند که به مخالفت با روسیه و ایران بپردازند! همین اوکراین را در نظر بگیرید. رفتار غرب و ناتو با استقلال اوکراین به همین صورت بوده است که حتما باید به امر غرب با روسیه و ایران دشمن باشد و دائم فحش بدهد! جمهوری آذربایجان هم به همین شکل است. اگر این کارها را به امر غربی ها انجام ندهد، الهام علی اف را خیلی سریع سرنگون می کنند! اینها وضعیت ذلیلانه ای دارند. مسکو نیز این را خوب می داند و می فهمد که نیروهای خارجی در جمهوری آذربایجان و سایر جمهوری ها، اوضاع را چگونه مدیریت می کنند. اگر این کشورها از مدیریت توسط نیروهای خارجی پاکسازی نشوند، در نهایتا این وضعیت موجب شرایطی شبیه انفجار بمب می شود. همین وضعیتی که اکنون در اوکراین ایجاد شده است. به همین علت، عملیات روسیه در اوکراین در حقیقت عملیات برای پاکسازی این کشور از نیروهای وابسته به بیگانگان است که اجازه نمی دهند اوکراین در دوستی و صلح و صفا با همسایه بزرگش روسیه زندگی کند و دائم اوکراین را به دشمنی با روسیه سوق می دهند و تحریک می کنند.

روسیه برغم تمامی صف بندی غربی ها و نوکران غرب در ماجرای اوکراین، موفق و پیروز خواهد شد که اوکراین را پاکسازی کند. پوتین شکست را دوست ندارد و این پاکسازی را تکمیل خواهد کرد. کشورهای کوچک اروپایی که به اصطلاح آسمان خود را به روی روسیه بسته اند، باید درک کنند که اگر روسیه نیز آسمان خود را به روی مثلا انگلیس ببندد، هواپیماهای انگلیسی برای رفتن به ژاپن باید آسمان کل دنیا را بچرخند! حداقل یک بار دقیق به نقشه نگاه کنند! اینها در قضیه تحریم ایران نیز اشتباه هایی ناشی از کم سوادی و عدم شناخت داشتند و نفهمیدند که ایران ثروتمندترین کشور غرب آسیا از نظر منابع خدادادی و طبیعی و انسانی است و مقاومتی دارد که هیچ کس نمی تواند تصورش را بکند. اکنون در مقابل روسیه نیز اشتباهات مشابه را تکرار می کنند.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا