آذربایجاناخبارعمومی

انتشار لیست جدید زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان

لیست جدید زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان که شامل ۱۱۷ نفر از طیف ها و گرایشات مختلف می باشند منتشر گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری میدان تی وی، اتحادیه «آزادی زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان»  لیست جدیدی از زندانیان سیاسی این کشور را منتشر نمود. بر اساس لیست مذکور، نام ۱۱۷ نفر در ۸ گروه طبقه بندی شده است که به شرح ذیل می باشد:
در گروه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان نام  شش نفر به چشم می خورد  که نام سیمور هزی روزنامه نگار آزاد شده از لیست خارج گردیده است.
در گروه فعالان حقوق بشر نام علی عباس رستم اف وجود دارد.
در گروه احزاب و جنبش های مخالف نام شش نفر خودنمایی می کند. شایان ذکر است؛ نام آزاد حسن اف عضو حزب مساوات از این لیست خارج گردیده است.
گروه بازداشت شد گان توسط  وزارت امنیت جمهوری آذربایجان  شامل ۳ نفر هستند  که در قالب پرونده سعید داداش بیلی زندانی شده اند.
گروه زندانیان سیاسی اسلامگرا که بیشترین نفرات را به خود اختصاص داده شامل ۵۵ نفر می باشد.
لیست تهیه شده در خصوص محبوسین حادثه گنجه در جولای سال ۲۰۱۹ شامل ۱۸ نفر بود، لیکن بر اساس لیست جدید افراد این گروه به ۳۱ نفر افزایش یافته است.
در زمره محبوسینی که به صورت گروگان زندانی گردیده اند نام امین ساقی اف وجود دارد که به بهانه فعالیت های همسر خواهرش در روزنامه  تورکل آذر ترک حبس گردیده است.
تعداد افراد در گروه حبس ابد  ۱۴ نفر می باشد.
خاطر نشان می گردد؛ اتحادیه «آزادی زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان»  در اواخر سال ۲۰۱۸ ، توسط  لیلا یونس مدیر موسسه صلح و دموکراسی، الشن حسن اف رئیس مرکز نظارت بر ( شرایط نگهداری و وضعیت) زندانیان سیاسی، هلال ممد اف  فعال حقوق بشر و الدنیز قلی اف رئیس اتحادیه روشنفکران جمهوری آذربایجان تأسیس شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا