آذربایجاناخبارعمومی

امضا تفاهمنامه همکاری دوجانبه میان شرکت توتال و وزارت انرژی جمهوری آذربایجان

شرکت «توتال» فرانسه و وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، تفاهمنامه ای در مورد توسعه حوزه انرژی تجدید پذیر آذربایجان امضا کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، این تفاهمنامه را «النور سلطان اف» معاون وزیر انرژی آذربایجان و «امانوئل ترویر» مسئول توسعه کسب و کار شرکت « توتال» در کشورهای قفقاز، امضا کردند.
این سند شامل همکاری برای بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری و شرایط اجرای پروژه های انرژی تجدید پذیر در جمهوری آذربایجان است.
سلطان اف، در مراسم امضای این یادداشت تفاهم، همکاری های جمهوری آذربایجان با شرکت «توتال» در حوزه های نفت و گاز را یادآوری و ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو طرف در زمینه تولید انرژی تجدید پذیر نیز توسعه یابد.
وی، بااشاره به ظرفیت های انرژی تجدید پذیر جمهوری آذربایجان، تولید ۲۰ مگاوات انرژی بادی ، خورشیدی و زیستی را هدف اصلی این کشور اعلام کرد.
به گفته سلطان اف، برای رسیدن به این هدف، در حال حاضر قوانین مربوطه تکمیل می شوند و ساز و کارهای جذب سرمایه گذاری خصوصی معین و همکاری با شرکت های انرژی و مالی پیشگام جهان ادامه می یابد.
معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: تفاهمنامه امضای شده صفحه جدیدی در همکاری جمهوری آذربایجان با شرکت «توتال» خواهد گشود و به توسعه حوزه انرژی تجدید نظر در کشور کمک کند.
له مارشال مسئول دفتر نمایندگی «توتال» در جمهوری آذربایجان، نیز ضمن ابراز خشنودی از همکاری دراز مدت با جمهوری آذربایجان در حوزه انرژی گفت : شرکت «Total Eren» یک شرکت تخصصی در عرصه توسعه پروژه های تجدید انرژی ، تولید انرژی بادی، توسعه، تامین مالی و بهره برداری از نیروگاه های فتوولتائیک است.
تفاهم نامه امضا شده همچنین به توسعه انرژی سبز در جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا