آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

امضای تفاهمنامه کتابخانه ملی ایران و جمهوری آذربایجان / فیلم

تفاهم نامه همکاری میان روسای کتابخانه‌های ملی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور استفاده محققان از ظرفیت منابع تحقیقی دو کشور به امضاء طرفین رسید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، تفاهم نامه همکاری میان روسای کتابخانه‌های ملی ایران و جمهوری آذربایجان به شکل مجازی امضاء شد.

در امضای این تفاهم نامه که سید عباس موسوی سفیر کشورمان و رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو حضور داشتند، خانم بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به ظرفیت غنی جمهوری اسلامی ایران در زمینه کتاب گفت:کتاب بهترین نوع همکاری‌های مشترک میان ملت هاست و در این عرصه جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های بیشتری است، بویژه با کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان که اشتراکات فراوانی با آن‌ها داریم.

در این نشست سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو با اشاره همکاری‌های مختلف در همه‌ی زمینه‌ها گفت: فرهنگ مشترک میان دو ملت موجب هم افزایی‌های فروانی شده است و این همکاری‌ها ناگسستنی است.

وی افزود: وجود کتاب‌های فراوان از تاریخ کهن دو کشور از یک فرهنگ، نشان از در هم آمیختگی فرهنگ مردمان دارد و هیچ دشمنی نخواهد تنوانست میان این دو جدایی ایجاد کند.

کریم طاهر اف رییس کتابخانه‌ی ملی جمهوری آذربایجان هم گفت: فرهنگ‌ها حلقه وصل میان مردم است و ما از همکاری‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای با کشور دوست و برادر خرسند هستیم.

وی از ایجاد میز جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: این ارتباطلات باید بیش از گذشته گسترده‌تر شود.

بر اساس تفاهم نامه مقرر شد جمهوری اسلامی ایران تصاویر نسخ آثار نظامی گنجوی، شاعر پر آوازه را در اختیار جمهوری آذربایجان قرار دهد. کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان ۵ میلیون نسخه کتاب و حدود ۲۰۰ هزارعضو دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا