آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

امتناع پاشینیان از حضور در کنفرانس ویدئویی 9 نوامبر به دلایل فشار شدید جامعه ارمنستان

چرا نیروهای مسلح آذربایجان بیشتر فعال شده است؟ طرف روسی مخالفان ارمنستان را متقاعد می کند که فشارها را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه «هراپارک» می نویسد. منبع نزدیک به محافل بلندپایه روسیه اعلام کردند: امتناع نیکول پاشینیان از نشست یا کنفرانس ویدئویی 9 نوامبر، طرف آذربایجانی را وادار کرد تا موضوع را با زور حل کند و پاشینیان به دلایل فشار شدید جامعه ارمنستان از آن ملاقات امتناع کرد. پاشینیان معمولاً وقتی خطری را می بیند عقب نشینی می کند، و محافل عمومی ما: فیس بوک، رسانه ها، مخالفان، آنقدر غوغا کردند که این تصور ایجاد شد که امضای یک سند می تواند منجر به تغییر حکومت شود. لذا نخست وزیر ارمنستان ترجیح داد از این دیدار امتناع کند و به الهام علی اف اجازه دهد که مسائل را با زور حل کند تا بعداً «خائن» خوانده نشود.
نکته قابل توجه این است که آنها سعی می کنند مخالفان ارمنی را از طریق کانال های مختلف روسیه متقاعد کنند که اگر نمی خواهید مناطق مرزی بیشتری به قیمت تلفات انسانی اشغال شود بهتر است فشاربه دولت را متوقف کنید. عوامل روسیه، از جمله سفیر روسیه در ارمنستان، جلساتی با محافل مختلف داشته و اعلام کرده اجازه دهیم مرزبندی با سند مشخص شود تا روسیه به نوعی بتواند از ارمنستان حمایت کند.
این روزنامه می نویسد: نکته مهم این است که نیکول پاشینیان اجازه مقاومت مسلحانه را نخواهد داد، به همین دلیل سورن پاپیکیان منصوب شد.لذا دشمن هجوم آورده و از هر کجا که بتواند سرزمین ما را خواهد گرفت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا