آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه موقت اردبیل: فساد در عرصه اقتصاد باید جمع شود و این اقدام به نوعی انقلاب است.

امام جمعه موقت اردبیل: مردم باید آثار و تحول را در زندگی خود ببینند و خدای نکرده ناراضی نباشند، حضور مردم رکن انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه اردبیل ضمن تاکید بر لزوم رعایت تقوا اظهار داشت: «اهل بیت(ع) انسان را به این مقام می‌رسانند که خداوند را با خداوند بشناسیم. زیارت جامعه کبیره شناسنامه اهل بیت(ع) و واقعاً قیامت است و ساعت‌ها لازم است تا معارفی که از اهل بیت به ما رسیده است را درک کنیم.»

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) به بیان روایتی‌هایی مختلف در باب کرامت آن حضرت پرداخت و خاطرنشان کرد: «شناخت جایگاه و شخصیت امام رضا(ع) باعث تغییر شخصیت خودمان می‌شود هر کس به این درگاه وارد شود به او یک بینش و طهارت ویژه و پاکی نفس داده می شود انسان خودش را پیدا می کند انسان کامل جلوه برتر انسان است.»

فروغی افزود: «در روایات آمده است هر کس با عرفان و معرفت به زیارت امام رضا(ع) برود خداوند ثواب هفتاد شهید که در رکاب پیامبر(ص) شهید شده است را برای او منظور می کند.»

امام جمعه موقت اردبیل گفت: «فلسفه عالم وجود این است که انسان خودش و انسان کامل و معصوم را بشناسد بشر ذاتاً می‌خواهد به هر چیز معرفت پیدا کند و همه انبیا آمده‌اند تا بشر به خواسته های فطری به صورت درست پاسخ بدهد.»

وی در ادامه با بیان اینکه کثرت تبلیغات‌های گسترده و متنوع باعث می‌شود انسان‌ها در آن قالب زندگی کنند و عارف بودن به زمانه سبب خروج از این قالب‌ها می‌شود، اظهار داشت: «عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد که چه اندازه وابسته هستند و در کارهایشان خیانت وجود دارد. کلام امیرالمومنین در این راستا یک قاعده است که بیدار و هوشیار باشیم، مولای متقیان می‌فرمایند اگر کسی پیمان‌شکنی کند و تو بخواهی در برابر او کوتاه بیایی و بگویی نه من در برابر پیمان محکم ایستاده‌ ام، چنین انسانی در محضر خداوند به عنوان پیمان‌شکن نوشته می‌شود. یعنی باید در برابر آنها پیمان را بشکنی و اگر در برابر پیمان شکن ما هم پیمان را بشکنیم اهل وفا تلقی می شویم و این قاعده سیاست ما است.»

فروغی ادامه داد: «سال‌های سال است که مذاکره انجام می‌شود و تمام امکانات و دوربین‌ها قرار داده می‌شود تا مراکز مورد نظر را برای حسن نیت نشان دهیم اما آنها خیانت می‌کنند و به رژیم صهیونیستی سفر می‌کنند و در شورای حکام قطعنامه برای ایران تصویب می‌کنند در برابر این‌ها باید محکم ایستاد.»

وی در ادامه با اشاره به جراحی اقتصادی دولت و با تاکید بر اینکه چندین سال است مقام معظم رهبری در شعارهای سال به مسائل  اقتصادی و رونق تولید اشاره فرموده‌ اند، تصریح کرد: «فساد در عرصه اقتصاد باید جمع شود و این اقدام به نوعی انقلاب است و اگر این انقلاب انجام شود باید مردم آثار این انقلاب را در راحتی معیشت خود ببینند کل کشورهای منطقه از ارز  4200 ایران بهره برده‌اند و یک زمانی می‌گفتند ایران ماکارونی خوبی تولید می‌کند برای همان همه استقبال می‌کنند بعدا معلوم شد ارز 4200 برای آنها فرستاده می‌شده است امید ما این است که هم رونق تولید اتفاق بیفتد که آرزوی مقام معظم رهبری است و هم فساد از جامعه جمع شود که نور چشمی‌ها از ارز 4200 استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: «مردم باید آثار و تحول را در زندگی خود ببینند و مردم احساس راحتی کنند و خدای نکرده ناراضی نباشند. حضور مردم رکن انقلاب اسلامی است. گلایه امیر المومنین در نهج البلاغه این بود که مردم من آمدم شما نیامدید ولی مردم آمدند مردم را باید نگه داریم و نباید از صحنه خارج کنیم و به مردم نشان بدهیم که با فساد مبارزه کرده‌ ایم و به تولید رونق داده‌ ایم قرار بود یارانه سه، چهار کالا حذف شود آیا واقعا اینگونه شد؟ دولتمردان باید بدانند و تصمیم بگیرند که مردم راحت زندگی کنند. اینطور نباشد که مردم به بحران معیشت بیفتند.»

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا