آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

امام جمعه موقت اردبیل: حمایت آذربایجان از رژِیم اشغالگر قدس در آیپک خط بطلانی بر آزادی قره باغ از دست اشغالگران است

یکی از کشورهای همسایه ما می خواهد سلطنت خانوادگی را با همکاری برخی کشورهای غربی ایجاد کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های نمازجمعه این هفته به مناسبت حلول ماه رجب المرجب، به طور مبسوط به بیان فضیلت و اعمال این ماه شریف پرداخته و مؤمنین را به استفاده کامل از فیوضات این ماه دعوت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فروغی گفت که یکی از کشورهای همسایه ما (جمهوری آذربایجان)می خواهد سلطنت خانوادگی را با همکاری برخی کشورهای غربی ایجاد کند.

این جمهوری با مردم مسلمان خود به شدیدترین وضع موجود برخورد می کند اما در مقبل دشمن خود که 20 درصد اراضی آنها را در اشغال دارد هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

وی در ادامه گفت: اکنون در اطراف ما اردوغان به دنبال امپراطوری است، سفیر همسایه دیگر در آیپک به نفع اسرائیل سخن می گوید. وقتی به نفع اسرائیل که اساساً اشغالگر است سخن گفته شود آیا دیگر امکان سخن بر علیه ارمنستان وجود خواهد داشت؟ این بدان معناست که همه مبارزات برای بازگیری خاک از دست رفته نیز نمادین است و در صدد راحتی و آسایش خویش هستند.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به حرکت منافقانه از سوی سران برخی کشورهای اسلامی اظهار داشت: اکنون اردوغان کاملا منافقانه سخن می گوید و با تعصبات مذهبی، هوای احیای امپراطری عثمانی بر سر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی فروغی گفت: اسرائیل در زمان امپراطوری عثمانی بنا شد و هیچ عکس العملی در برابر آن نشان ندادند. همانهایی که آن زمان علت به وجود آمدن اسرائیل بودند، اکنون نیز عامل پایداری آن شده اند و میخواهند آن را حفظ کنند.

وی افزود: اردوغان ایران را به تشکیل امپراطوری فارس و انتقام جنگ چالدران متهم می کند و خود را حسینی و کربلایی می خواند. در حالی که اظهار می کند بحرین، کربلا شده، خودش سر سفره پادشاه بحرین می نشیند.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: علت مخالفت با حشد شعبی نیز این است که می دانند با وجود این بسیج مردمی نخواهند توانست سخن از امپراطوری عثمانی به میان آورند و مرتجعین منطقه به اهداف شوم خود نایل نخواهند گشت.

وی گفت: همین حشد شعبی بود که در مقابل تهدیدات داعش ایستاد و کربلا را نجات داد، حال سخن گفتن بر علیه حشد شعبی و ادعای حسینی بودن، نشانه یک نفاق عظیم است.

فروغی اظهار داشت: باید مراقب و هوشیار باشیم تا سفیهان بر ما مسلط نشوند. دشمن میخواهند در اطراف ما امپراطوری و سلطنت های خانوادگی و مادام العمر تشکیل دهد. باید مراقب باشیم تا در درون خودمان درنده و در مقابل دشمن، نرم نباشیم.

وی در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات همچون سنوات گذشته دو مورد اهمیت ویژه ای دارد؛ یکی حضور حداکثری و دیگری انتخاب اصلح. رأی هر فرد در آینده این ملت تاثیر گذار بوده و دشمن در کمین است تا این حرکت تاریخی ملت را به انحراف بکشاند.
وی در خاتمه با بیان مصادیق قرآنی و روایی و تاریخی، نسبت نحوست به ایام را یک انحراف بزرگ برشمرده و به پاسخگویی شبهات موجود در این خصوص پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا