آخرین اخباراخباراردبیلخطبه ها

امام جمعه اردبیل: وزارت خارجه لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارد

امام جمعه اردبیل گفت: وزارت خارجه لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار گذاشته و با اقتدار صحبت کنند تا طرف های دیگر به برجام برگردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه وزارت خارجه لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارد اظهار داشت: اگر از یک طرف رئیس دولت، از طرف دیگر وزیر خارجه، از طرف سوم آقای عراقچی، از آن طرف آقای تخت روانچی و… همه ملتمسانه از دولت آمریکا بخواهید که به برجام برگردد آن‌ها شرط می‌گذارند و شما بزرگترین فرصت را از دست می‌دهید.

وی ضمن درخواست از دولتمردان تا ادبیات رهبر معظم انقلاب را معیار و الگو قرار دهند، افزود: ذره‌ای التماس در ادبیات مقام معظم رهبری نیست، و ایشان فرمودند «بازگشت و عدم بازگشت به برجام برای ما مهم نیست مهم این است که باید تحریم ظالمانه و غیرقانونی از ملت ما برداشته شود.»

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تلاش‌های دولت باید از طریق میانجی‌های اروپایی برای گفت و گوی مستقیم با ایران، تصریح کرد: عده از سیاسیون با التماس همه چیز را خراب می‌کنند و این التماس را دیپلماسی می‌نامند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: دولت بایدن تا دو روز پیش می‌گفت اگر دولت ایران به برجام برگردد ما هم بر می‌گردیم ولی بعد از مشاهده ادبیات ملتمسانه حرف آنها عوض شد و وزیر خارجه جدید آمریکا گفت اگر ایران برگردد بازگشت آمریکا به این توافق کمی طول می‌کشد چون بازگشت ایران به تعهدات خود باید راستی‌آزمایی شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این اظهارات به این معنا است که ایران باید چند سال نیز منتظر راستی آزمایی آنها شود که اگر صلاح دانستند و منافعشان اقتضا کرد بازگشت ما را تأیید کنند و این مصیبت دقیقاً نتیجه ادبیات ملتمسانه است.

دولت مصوبه مجلس را خراب نکند

وی خاطرنشان کرد: دولت بایدن بعد از اصرار و التماس دولتمردان ایران دیروز گفت دنبال برجام جدید با بندهای جدید هستیم و تمام عقوبت‌ها برداشته نمی‌شود بلکه برخی از آن برداشته خواهد شد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دولت باید مصوبه رفع تحریم مجلس را سریعاً عملیاتی کند، افزود: دولت نباید حتی یک کلمه هم روی مصوبه مجلس حرف بزند و اگر می‌خواهد اظهار نظری داشته باشد حتماً باید حماسی باشد تا آنها به سراغ شما بیایند چرا که طرف‌های برجام به شما محتاج هستند و مصوبه مجلس آنها را به شدت ترسانده و پای کار آورده است و انتظار داریم دولت این را خراب نکند.

عربستان التماس ایران را با دهن کجی جواب می‌دهد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ادبیات ملتمسانه با عربستان هم دیگر از حد گذشته و به حد حقارت و ذلت رسیده و عجیب این است که عربستان هم التماس ایران را با دهن کجی، چموشی و استهزاء جواب می‌دهد و در این حال اگر کسی از غصه بمیرد، ملوم نیست.

آیت الله عاملی با اشاره به اوضاع بد عربستان در داخل و خارج از کشورشان اظهار کرد: حمله به فرودگاه ریاض توسط معارضین آل سعود از داخل مملکت صورت گرفته و این را آل سعود به خوبی می‌داند ولی به وجود سازمان جدید معارض و اپوزیسیون اعتراف نمی‌کند چون ملت عربستان بر نظام غضب می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی ممکن است که این کار، کار اسرائیل باشد چون از نزدیک شدن ایران و عربستان به شدت می‌ترسد و می‌خواهد رابطه این دو کشور را بر هم بزنند چرا که طبق اظهارات محققین هر کجا یک تیری به مسلمانی شلیک شود پشت سر آن اسرائیل است.

مردم عراق خلأ حضور سردار سلیمانی را احساس می‌کنند

امام جمعه اردبیل به کشتار بی‌رحمانه مردم فقیر بخشی از بغداد توسط داعش که اخیراً صورت گرفت اشاره کرد و گفت: کشتار بخشی از حشد شعبی برای عراقی‌ها اثبات کرد که خلأ سردار سلیمانی برای آنها چقدر سنگین و پر هزینه است چرا که سردار سلیمانی ریشه داعش را در سوریه و عراق خشکاند اما حامی اصلی تروریسم یعنی آمریکا راضی به زوال داعش نشد و سردار دل‌ها را که سردار بشریت بود به شهادت رساند.

آیت الله عاملی افزود: نقطه بسیار مهم انفجار اخیر بغداد این است که هر دو تروریست که خود را منفجر کردند از اتباع عربستان و هر دو وهابی ناب و خالص و از پیروان محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و از پرورش یافتگان آموزه‌های آن‌ها بودند و هر دو تروریست دستورالعمل‌های خود را از مفتی‌های وهابی گرفته بودند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جای تعجب است که تمام کشورهای اسلامی تفکر وهابی را سرکوب می‌کنند اما در آذربایجان با بی حیایی هنوز نفس می کشند و علیه شیعه کلیپ درست می‌کنند و در این مسیر سراغ اصول اصلی شیعه نمی‌روند چون حریف نمی‌شوند بلکه سراغ چند مداح خطاکار یا سراغ شواذ شیعه می‌روند.

وی با بیان اینکه افسار اینها در عراق و سوریه دست آمریکا است، افزود: آمریکا دنبال بهانه‌ای برای ماندن دراز مدت در عراق است و از مصوبه مجلس عراق به شدت ترسیده است برای همین ریسمان داعش را گاهی شل می‌کند تا بی گناهان را بکشند تا برای آمریکا بهانه برای ماندن در عراق درست شود چرا که قبل از این انفجارات خبرگزاری‌ها گزارش کرده بودند که آمریکا جمعی از خطرناک‌ترین وهابی‌های داعش را از سوریه وارد عراق کرده است.

به غرور مقدس ملت ما را ضربه نزنید

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه تفکر وهابی در کل دنیا به حساب عربستان نوشته شده است افزود: آنها برای خلاصی از این ننگ تمام کتاب‌های درسی خود را عوض کردند، آیات جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تولی و تبری را برداشتند و اکنون به تغییر پرچم رسیده‌اند، می‌گویند وجود شمشیر در پرچم عربستان زیر لا اله الا الله و محمد رسول الله ما را ملتی خشن و خونریز نشان می‌دهد.

آیت الله عاملی ادامه داد: اکنون در عربستان مردم دو طایفه اند عده‌ای می‌گویند باید برداشته شود چون دین اسلام دین رحمت است و عده‌ای می‌گویند باید بماند چون نشان اقتدار است، ولی بنده معتقدم اولاً عربستان اقتداری ندارد و خوار و ذلیل آمریکا است پس شمشیر مفهوم ندارد، ثانیاً لا اله الا الله و محمد رسول الله را حتماً بردارید چون اندیشه وهابیت هیچ سنخیتی با توحید و رسالت رحمانی نبوی ندارد و ثالثاً اگر شمشیر را برداشتید به جای آن منشار یعنی اره بگذارید که با آن خاشقچی را تکه تکه کردید و حالا در کشورهای دنیا اسم بن سلمان را ابو منشار گذاشتند و هر کجا می‌رود پلاکارد می‌زنند که ابو منشار چرا به کشور ما آمدی! آیا التماس کشور با عظمتی مثل ایران به این جرثومه فساد و جنایت صلاح است؟ به غرور مقدس ملت ما را ضربه نزنید.

برقراری حاکمیت ملی از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی نتیجه تحقیر تاریخی ملت ما بود و لذا این انقلاب نماد آرزوهای مقدس یک ملت است چرا که ما در طول تاریخ به چند تحقیر سنگین از جمله تحقیر علمی و تحقیر در حاکمیت ملی مبتلا شدیم.

آیت الله عاملی به تحقیر علمی ملت ایران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی در دنیایی که با سرعت تمام سنگرهای علمی را فتح می‌کردند ما خوابیدیم چرا که بدون علم نه حاکمیت ملی، نه استقلال، نه تمامیت ارضی و نه کرامت بین‌المللی ممکن نیست.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت تمام نمایندگان توسط ساواک و دربار انتخاب می‌شدند در این شرایط انقلاب اسلامی به ملت وثوق و اعتماد کرد و به تعداد سال‌های انقلاب انتخابات برگزار کرد و این نعمت، نعمت فوق‌العاده است و اینکه ملت در تصمیم گیری های کلان کشوری باید در متن باشند نه حاشیه مهم است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مردم در زمان پهلوی مردم عملاً هیچ نقشی در مدیریت و سرنوشت کشور نداشتند و این بزرگترین اهانت به مردم بود، افزود: یکی از خدمات بزرگ انقلاب به کشور، دخالت دادن ملت در سرنوشت کشور است چرا که در گذشته در انتخاب مسئولین حق دخالت نداشتیم.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: یکی از برکات خطیر انقلاب اسلامی آوردن مردم به متن تصمیم گیری و دادن نقش به مردم در امور حساس کشوری است که تمام عزل و نصب‌ها را مستقیم یا غیر مستقیم به دست مردم داده و حاکمیت ملی به معنای واقعی تامین شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا