آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانتحليل هاعمومی

امام جمعه اردبیل: هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع می‌کند، از امنیت خودش دفاع می‌کند

آیت الله عاملی: غصه بزرگ این است که هر کشوری می‌ تواند به اسرائیل کمک کند ولی راه‌ های مسلمان‌ ها برای کمک به فلسطین بسته است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل با اشاره به رویدادهای اخیر در غزه اظهار کرد: آنچه در غزه می‌گذرد از اقدام حماس و آثار آن تا ضعف و شکست اسرائیل، واکنش آمریکا، اروپا و دولت‌های اسلامی، ایستادگی و ایثار ملت فلسطین، سکوت جامعه‌ها و نهادهای بین‌المللی همه حیرت‌آور است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل در اثر حمایت آمریکا و اروپا تصمیم به قتل عام فلسطینی‌ها گرفته است، افزود: اسرائیل اعلام کرد از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۲۰ هزار حمله به غزه کردند و این را با افتخار می‌گوید ولی نمی‌داند که این جمله ذلت است؛ چون با ۲۰ هزار حمله به یک ملت بی‌سلاح و به یک محدوده کوچکی به نام غزه نتوانسته پیروز شود.

نماینده‌ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: همچنین این جمله نشان می‌دهد که از روی عمد به دنبال قتل عام فلسطینی‌ها هستند تا به خیال خود برای همیشه از خطر آنها مصون شوند اما آمریکا برای خلاص کردن اسرائیل از محاکمه احتمالی آینده در محکمه‌های بین‌المللی مدام تکرار می‌کند که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان عمد ندارد.

وی اضافه کرد: متخصصان می‌دانند که بر اساس ماده ۶ اساسنامه دیوان بین المللی کیفری، وجود سوء نیت شرط احراز جنایت نسل‌کشی است؛ چنین قصدی را خود اسرائیل بارها اعلام کرده ولی وزیر خارجه آمریکا در یک اظهار نظری که اهانت به شعور تمام جهانیان است، اعلام کرد که هیچ دلیلی پیدا نکردند که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان و مردم عادی قصد عمد دارد.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: اسرائیل کل غزه را شخم زده ولی وزیر خارجه آمریکا که بارها گفته به صهیونیست و به یهودی بودنش افتخار می‌کند، اعلام کرده عمدی در کار نیست؛ در حالی که اسرائیل مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، کلیساها، مسجدها، آمبولانس‌ها در کنار ۸۰ روزنامه‌نگار و بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را شهید کرده و انکار آن برای تحقیر و تمسخر مسلمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه پیش پنتاگون به طور رسمی اعلام کرد که اسرائیل تا به حال عمدی هیچ شهروند عادی را نکشته است که معلوم می‌شود جنایتکاران در این مسئله تبانی دارند؛ یک جنایت بزرگ وزیر امور خارجه آمریکا این است که از ضعف عقل و پیری بایدن استفاده کرده و تمام حرف‌های خود و حرف‌های اسرائیل را با زبان او به جهانیان اعلام می‌کند.

امام‌ جمعه اردبیل تاکید کرد: جای تاسف است که رئیس جمهور آمریکا بلندگوی یک عده اشرار شده و اما غصه بزرگ این است که هر کشوری می‌تواند به اسرائیل کمک کند ولی راه‌های مسلمان‌ها برای کمک به فلسطین بسته است.

وی افزود: امروز فلسطین مظلوم تنها با اسرائیل نمی‌جنگد، بلکه هواپیماهای انگلستان و آمریکا هم هر روز روی غزه دور می‌زنند و این را خود این کشورها نیز تصریح کردند، در حالی که این هواپیماها کارشان شناسایی تجمع‌های انسان‌های بی‌دفاع و گزارش آن به اسرائیل است تا نسبت به نسل‌کشی و کشتار جمعی اقدام نماید.

آیت‌الله عاملی گفت: دولت ظالم بریتانیا نیز نیروی زمینی خود را این هفته وارد کرانه غربی کرد و به عبارتی فلسطین در یک جنگ جهانی وارد شد که با غیرت و شجاعت تمام مقاومت می‌کند ولی تمام این جنایت‌ها پیش از آمریکا و اروپا به پای دو طائفه از مسلمان‌ها نوشته می‌شود.

وی تاکید کرد: هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع می‌کند، در واقع از امنیت خودش دفاع می‌کند؛ چون اسرائیل با پشتیبانی حامیان اصلی آن اگر پا بگیرد، روزی به سراغ سایر کشورهای اسلامی نیز خواهد آمد و جنایت‌های شنیع این رژیم منحوس در غزه ثابت کرد که به خون مسلمان‌ها به ویژه کودکان و زنان ما تشنه هستند و الان فرصت خوبی برای ریشه‌کنی این جرثومه جنایت است؛ وگرنه روزی به سراغ ساکتان و بی‌تفاوت‌ها خواهد رفت.

وی در این زمینه تشریح کرد: نخست دولت‌های اسلامی و عربی هستند که تنها تماشا می‌کنند، نه سفارت‌ها را بستند، نه لوله‌های نفت را، حتی تجارت با اسرائیل را نیز تحریم نکردند و بلکه بالعکس از حمایت هم کردند.

امام‌ جمعه اردبیل ادامه داد: مقصر دوم ملت‌های زیر پوشش این دولت‌های حامی اسرائیل هستند که به دولت‌های خود اعتراض نمی‌کنند؛ این ملت‌ها همانند دولت‌های خود به طور قطع مشمول غضب خداوندی خواهند شد و عبادت‌ هایشان (نماز، روزه، حج و…) بیهوده است.

آیت‌الله عاملی همچنین با تشکر از فعالیت‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: پس از خطبه هفته قبل در موضوع استخدام‌های سفارشی سریع از ریاست جمهوری تماس گرفته شد و موضوع را پیگیری کردند که این پیگیری و توجه دولت به مطالبات ائمه‌جمعه در جریان خطبه‌ها به جد جای تحسین دارد.

وی افزود: است تا حال چنین نبوده است بعضی از وزراء نیز پیغام فرستادند که ما مدت‌هاست دیگر به سفارشات استخدامی نمایندگان اعتناء نمی‌کنیم ، اینجانب فورا از مدیر این وزیر استسفار کردم دیدم راست می‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: بهترین اقدام را سازمان بازرسی استان انجام داد که در نامه‌ای به اداره‌ای که بیشترین استخدام سفارشی را داشت، با استناد به قوانین و مقررات کشور پذیرش هر گونه سفارش استخدامی را ممنوع و خلاف قانون اعلام کرد که با این اقدام تمام مدیران بهترین مستمسک را در برابر وزیر خاطی دارند و پس از آن دیگر بهانه‌ای ندارند.

وی اضافه کرد: از این پس اگر در برابر سفارش غیرقانونی خاضع باشند، مرتکب جنایت می‌شوند و سازمان بازرسی استان باید این دستورالعمل را به تمام مدیران استان بفرستد؛ دیروز در حضور رئیس قوه قضاییه از سازمان بازرسی کشور خواسته شد که این دستورالعمل را به کل مدیران در تمام استان‌ها ارسال کنند و خیانت را از اساس برطرف سازند؛ این خدمت بزرگ برای مدیران کشور است و آنها را از غضب خداوند خلاص می‌کند.

امام‌جمعه اردبیل همچنین با اشاره به سفر روز گذشته هیات عالی قضایی به استان عنوان کرد: حضور ریاست محترم قوه قضاییه در اردبیل فرصتی با ارزش برای اشراف بر امور از نزدیک، رفع نواقص احتمالی و گوش دادن به درخواست‌ها از زبان مسئولان استانی بود که از زمان ایشان چنین تحولات ارزشمندی در دستگاه قضایی صورت گرفته است.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه نشست خوبی با دانشجویان، صنعتگران و مدیران داشت و به تمام شهرها نماینده فرستاد و به ویژه در این سفر مشکل ۵۰ ساله عشایر برطرف و بیش از ۴۰ روستای فاقد سند واقع در محدوده کشت و صنعت پس از سال‌ها از این هفته صاحب سند خواهند شد.

آیت‌الله عاملی در ادامه با تبیین برخی شایعه‌ها در فضای مجازی، تصریح کرد: دشمنان غدار این کشور از روش‌های مختلف وارد شده و با شایعه‌ها و حرف‌های بی‌اساس به کشور صدمه می‌زنند و هم دین و ایمان مردم را مورد غارت و تاراج قرار می‌دهند؛ چنان که پیگیری‌ها از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در نهایت به سر ریسمان منافقین ساکن آلبانی رسیده است.

وی افزود: یقین دارم خیلی‌ها در اثر حرف‌های شخصی، تهمت، افترا و غیبت با پشیمانی از دنیا می‌روند و بر اساس روایت‌ها هر کس با پشیمانی از دنیا برود، تا آخر پشیمان خواهد ماند؛ چون دفترش بسته می‌شود و پس از مرگ هم هیچ چیز قابل تغییر نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا