اخباراردبیل

امام جمعه اردبیل: نیروهای متخصص فرهنگی در استان اردبیل شناسایی شود

امام جمعه اردبیل گفت: برای رفع مشکلات فرهنگی در استان باید نیروهای متخصص فرهنگی در اردبیل شناسایی و کارها به این افراد ماهر و متخصص واگذار شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: تلاش‌های ائمه جمعه و روسای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های تابع استان برای ترویج شعائر مذهبی و قرآنی بسیار مطلوب و مناسب بوده و در این حوزه از آنها قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درحوزه فرهنگی گفت: مهمترین مشکل ما در حوزه فرهنگی، نبود نیروهای متخصص است و باید همه در این زمینه تلاش کنیم تا نیروهای کارآمد و کاربلد شناسایی و کارها به این افراد ماهر و متخصص واگذار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان بیان کرد: طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی مهم و تاثیرگذار در سایر حوزه‌های اجتماعی از معضلاتی است که باید در زمینه کاهش این معضل در سطح استان اقدامات کاربردی به کار گرفته شود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: در این زمینه مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج نقش و تاثیر بسزایی داشته و می‌تواند از طلاق در بین زوجین بکاهد که انتظار می‌رود در زمینه فراگیر شدن این موضوع اطلاع‌رسانی‌های لازم به افراد در آستانه ازدواج در استان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با انتقاد از حضور بعضی از مدیران و مسئولان شهرستان‌ها در ستادهای تبلیغاتی کاندیداها و استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال در تبلیغ کاندیدای مورد نظر خواستار توجه جدی مقام عالی استان و ستاد انتخابات استان در این زمینه شد.

وی اظهار کرد: باید تلاش و جدیت مسئولان و مدیران دولتی بر این باشد تا زیرساخت‌های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم آورند که یکی از اساسی‌ترین عوامل تاثیرگذار در این حوزه جلب اعتماد عمومی است که باید مسئولان در این زمینه تلاش کرده و با خودداری از دخالت‌های نابه‌جا در طرفداری و جانبداری از نامزدی خاص در این زمینه پیشگام باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا