آذربایجاناخبارایران

ایران و جمهوری آذربایجان کارگروه مشترک بحران تشکیل می دهند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: کارگروه مشترکی میان دو کشور در زمینه بحران تشکیل می شود

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بهنام سعیدی روز یکشنبه در گفت وگو یی افزود: این تفاهمنامه چهارم اسفند ماه مورد موافقت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و الهام علی اف روسای جمهوری ایران و آذربایجان و وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت و به امضا رسیده است.
وی تاکید کرد: این تفاهمنامه ۲۱ ماده ای، چارچوب قانونی لازم را برای همکاری های دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه مدیریت بحران و کاهش اثرات حوادث غیرمترقبه و نیز تسهیلات لازم برای مساعدت متقابل دو کشور فراهم کرده است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: براساس این تفاهمنامه، هر یک از کشورهای طرف توافق، بنا به درخواست درصورت وقوع یا قریب الوقوع بودن شرایط اضطراری بحران، مساعدت متقابل را به یکدیگر ارائه خواهند داد.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: علاوه بر این با توجه به وجود مرز مشترک میان دو کشور و وقوع برخی حوادث طبیعی مشابه همانند سیل و زلزله و اقلیم شبیه هم، امضای این تفاهمنامه به امر پیشگیری و کاهش اثرات شرایط اضطراری بحران کمک خواهد کرد.
سعیدی، هدف از امضای این تفاهمنامه را همکاری دو کشور در زمینه پیشگیری، محدود سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری بحران بیان کرد.
به گزارش ایرنا، توافقنامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش اثرات حوادث غیرمترقبه با سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران به امضا طرفین رسیده است.
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز سه شنبه چهارم اسفند ماه در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا