اخباراردبیل

امام جمعه اردبیل: راهکار مبارزه با تروریسم مبارزه با وهابیت است

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه راه مبارزه با تروریسم معاصر را مبارزه با اندیشه وهابیت دانست و اعلام کرد: تا مدارس وهابی دائر و تا مفتی های آنها مشغول افتاء باشند، منطقه و جهان شاهد جنایاتی از قبیل جنایات پاریس خواهد بود.
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: اگر جامعه جهانی قصد جدی مبارزه با تروریسم را دارد باید دولت عربستان را وادار به قطع حمایت از گروههای جهادی وهابی نماید و مخصوصا باید دولت عربستان را وادار به تبری از اندیشه محمد بن عبدالوهاب نمایند.
وی ادامه داد: مجامع جهانی اسلام مثل قم، نجف و الازهر و همچنین کشورهای اسلامی باید یکدست بیانیه مشترک بدهند و به جای محکوم کردن داعش از عربستان بخواهند که از افکار محمد بن عبدالوهاب تبری بجوید.
وی از نگاه تبعیض آمیز غرب و آمریکا به موضوع تروریسم و درجه بندی انسانها انتقاد کرد و با اشاره به محکومیت دیروز ایران در سازمان ملل از جهت حقوق بشر گفت: ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است محکوم می شود اما عربستان که هسته اصلی تروریسم داعش است، کشور دموکراتیک معرفی می شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: تروریست ها اگر در خط منافع دولت های غربی باشند قهرمان و آزادی خواه هستند و اگر در مقابل منافع آنها باشند جنایتکار به حساب می آیند.
وی افزود: سازمان ملل اگر در صدد محکوم کردن کشور ناقض حقوق بشر است باید فرانسه را محکوم کند که تا قبل از انفجار به شدت از داعش حمایت می کرد و بعد از انفجار مخالف سرسخت داعش شده است و این یک افتضاح سیاسی فوق العاده در تاریخ فرانسه است.
وی در این خصوص ادامه داد: سازمان ملل باید از فرانسه بپرسد که چرا به طور مکرر میزبان گروههای تروریستی سوریه بود و باید همراه با ملت ایران از دولت فرانسه بپرسد که چرا میزبان دائمی منافقین است که تا حال 17 هزار انسان بی گناه را در ایران ترور کرده اند؟ ترور اگر بد است، فرق نمی کند که ایرانی ترور شود یا فرانسوی و نباید انسانها درجه بندی شوند. وقتی مجلس فرانسه آغوش خود را به روی منافقین باز می کند باید انتظار ابتلاء به شدیدترین تروریسم را داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه دولت فرانسه دیروز قطعنامه غیر الزام آور محکومیت حقوق بشری ایران را امضاء کرده است، از رئیس جمهور خواست با تجدید نظر در سفر به فرانسه هیبت ملّت بزرگ ایران را به آنها نشان بدهد و نگذارد ایران اسلامی به عنوان ملتمس ذلیل در ذهن ها تصویر شود.
وی ادامه داد: اولویت اول داعش در ترور، و تخریب ایران اسلامی است. آنها ایران را سر مار می دانند و علت اینکه به جای ایران در کشورهای دیگر اقدام به ترور و انفجار و خرابکاری می کنند، اقتدار نیروهای امنیتی ایران است و باید از آن جهت قدردان نیروهای امنیتی بود.
امام جمعه اردبیل همچنین هفته بسیج را گرامی داشت و از جایگاه ویژه بسیج سخن گفت و اظهار داشت: با وجود این شجره طیبه، عزت و استقلال و حاکمیت ملی ایران تضمین شده و دشمنان در یأس هستند و هرخطری متوجه کشور باشد با وجود این مجموعه مبارک به زانو در خواهد آمد.
وی همچنین از ستاد مدیریت زائران اربعین اردبیل و از انجمن حمایت بیماران کلیوی تجلیل نمود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا