آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل تاکید کرد؛ تخریب چهره بین‌المللی آمریکا و اروپا در حادثه غزه

آیت الله سید حسن عاملی گفت: چهره بین‌المللی آمریکا و اروپا در حادثه غزه چنان خراب شده که ده‌ها سال طول می‌کشد تا آن را ترمیم کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: همه فهمیدند که آمریکا و اروپا به همراه رژیم غاصب اسرائیل به خون مسلمانان تشنه هستند و مفاهیمی مثل دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سرپوشی برای کینه تمام نشدنی آنها علیه مسلمانان است.

وی با اشاره به حمله روز جمعه رژیم صهیونیستی به غزه بیان کرد: آمریکا و اروپا این هفته به طور مدام تکرار می‌کردند که آتش‌بس در غزه باید تمدید شود اما اسرائیل از صبح امروز از زمین و هوا به غزه حمله کرد و تا حال نزدیک به ۳۰ نفر انسان بی‌گناه از جمله اطفال جان خود را از دست داده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل، حمایت و در عین حال سکوت آمریکا و اروپا در برابر جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را یک نفاق بزرگ برای جنایات بزرگ خواند و تاکید کرد: هیچ تردیدی نیست که اسرائیل با هماهنگی آمریکا و اروپا عمل می‌کند و بدون اجازه آنها اقدامی نمی‌کند.

تمام جنایات امروز اسرائیل باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود

وی اضافه کرد: امروز تمام این جنایات رژیم اسرائیل باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود چرا که تمام نیازهای مالی و تجهیزاتی خود را از آنها می‌گیرد.

امام جمعه اردبیل همچنین افزود: اسرائیل با جنایات امروز ثابت کرد که به هیچ سخن، وعده و سلوک این نظام خبیث اطمینان نیست و این حقیقتی است که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن از آن خبر داده و طبق سخن حق الهی، مشرکین هیچ وقت به عهد و پیمان خود درباره مسلمانان عمل نمی‌کنند.

جهاد با رژیم اسرائیل واجب است

وی اظهار کرد: یکی از مجوزهای جهاد و بلکه یکی از اسباب وجوب جهاد این است که دشمن نقض پیمان کند و بر این اساس، جهاد با رژیم اسرائیل که بارها نقض پیمان کرده، واجب است.

آیت‌الله عاملی همچنین گفت: با پایان یافتن درگیری در فلسطین حقایق مهمی گفته خواهد شد به طوری که یکی از تحلیل‌گران منصف صهیونیستی حرف درستی زد و گفت که دستور به شهرک‌نشینان جهت حمله مکرر به مسجدالاقصی، ضرب و شتم نمازگزاران در مسجدالاقصی، بیرون کشیدن مردان مسن و معتکفین از مسجدالاقصی، ورود به مسجدالاقصی با سگ‌های پلیس، حمله به زنان فلسطینی و لخت کردن آنها و کشتار تدریجی فلسطینی‌ها، باعث شکل‌گیری حادثه هفتم اکتبر شد و اسرائیل به جای متهم کردن حماس، بهتر است بن غفیر و سومتریش وزیر امنیت و وزیر مالی اسرائیل را که در این اواخر در تندروی آرزویی نگذاشتند، متهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رژیم اسرائیل میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا جهانیان فراموش کنند که اسرائیلی‌ها از جای دیگر به فلسطین آمده‌ اند و فلسطین یک کشور اشغال شده است اما حمله حماس تمام زحمات آنها را بر باد داد و کل جهان فهمید که اسرائیل یک رژیم اشغالگر بوده و در جنایت نیز، رتبه اول دنیا را دارد.

وی بیان کرد: با حادثه غزه اهل دنیا با جنایت ۷۵ ساله اسرائیل و از کشتارهای وحشتناک این رژیم مثل صبرا و شتیلا و دیر یاسین آشنا شدند و در حالی اروپاییان مدام تکرار می‌کردند که اسرائیل دموکراتیک‌ترین کشور خاورمیانه است، حالا معلوم شد که اسرائیل دیکتاتورترین کشور دنیاست.

دنیا فهمید ظالم‌تر از اسرائیل وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اسرائیل میلیاردها پول خرج کرده بود تا در دنیا خود را به عنوان مظلوم‌ترین کشور جا بزند و حالا همه مردم دنیا فهمیدند که ظالم‌تر از اسرائیل کشوری وجود ندارد و آنها ماجرای هولوکاست را به عنوان وسیله‌ای برای مظلومیت تاریخی خود جا زده‌اند و اصلی‌ترین هولوکاست در فلسطین توسط اسرائیل صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس این روزها اهانت بسیار وحشتناکی به شعور جهانیان کردند چرا که آنها در ۴۰ روز بمباران غزه توس اسرائیل، قوی‌ترین بمب‌ها و سلاح‌ها را به اشغالگران دادند و با صراحت با آتش‌بس مخالفت کردند و حالا از همه جلوتر با هواپیماها و با کشتی، کمک انسانی به غزه می‌فرستند تا چهره خونریز و زشت خود را با این اقدامات بپوشانند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: اهل تحقیق می‌گویند اجناس اهدایی آنها قطعاً آلوده به ویروس‌های خطرناک است چون این‌ها در این ۴۰ روز به خون فلسطینی‌ها تشنه بودند به طوری که دولت آمریکا از یک طرف سه میلیارد دلار به اسرائیل اهدا کرد تا در کوچاندن مردم غزه مصرف شود و حالا آن را انکار می‌کند و می‌خواهد به اهالی غزه کمک‌های انسانی بکند.

وی با اشاره به نقش توهم وهابیت در کشتار هزاران هزار انسان بی‌گناه با خشن‌ترین رفتار گفت: پول هنگفتی برای این اندیشه صرف شد و با روسیاهی رفت و حادثه غزه نیز افتضاحی برای اندیشه لیبرالیسم بود و نشان داد که به طور کامل به خزانه تاریخ پیوسته و وجهه آن به هیچ وجه قابل ترمیم نخواهد بود.

مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه، با اشاره به تمام شدن آب در سد یامچی گفت: اردبیل امسال از جهت بی‌آبی در وضعیت استثنایی قرار دارد چرا که آب در سد یامچی به عنوان اصلی‌ترین منابع تامین نیاز شهر اردبیل تمام شده و به لجن رسیده است.

وی بیان کرد: دبیرکل سازمان ملل این هفته اعلام کرد که سال جدید میلادی گرم‌ترین سال تاریخ بشر خواهد بود و همه باید بدانند که این سخن برای ایجاد دلهره نیست بلکه برای این است که همه باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را بکنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به شستشوی خودرو با آب شهری در کوچه‌ها و معابر افزود: اگر زمانی قطعی آب یا جیره‌بندی آب درست شود، در وهله اول فریاد همان کسی که آب شهری را با شست و شوی ماشین و امثال آن هدر می‌دهد، به آسمان بلند خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد آب مصرفی مربوط به کشاورزی است و از این جهت ارائه الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی و اعمال حاکمیت بسیار ضروری است چرا که در غیر این صورت کشاورزان چند سال دیگر با کویر مواجه خواهند شد.

امام جمعه اردبیل با ابراز تاسف از کاشت بیش از ۱۰ هزار هکتار برنج در مسیر رودخانه ارس در آذربایجان شرقی و مصرف آب زیاد برای تولید این محصول اظهار کرد: کسی پاسخگوی کاشت محصولات ممنوعه در منطقه نیست و لازم است که دولت همراه با کشاورزان و مصرف‌کنندگان با عزم ملی به مدیریت علمی آب بپردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا