آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: اگر ارسال نفت به رژیم صهیونیستی قطع شود جنگ در عرض یک روز تمام می شود

آیت الله عاملی تاکید کرد: غزه تنها یک راه حل دارد و آن اعتراض ملت‌های مسلمان به دولت‌های خودشان برای قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اهل دنیا باید بر این مصیبت گریه کنند که شورای امنیت سازمان ملل که مسئولیت اصلی ممانعت از جنگ در دنیا را دارد بعد از چهل روز تماشای جنایات هولناک اسرائیل دیروز بیانیه صادر کرد و با آتش بس موافقت کرد.

وی اضافه کرد: عصیان اسرائیل در برابر این اقدام شورای امنیت قطعی بود و بعد از آن آبرویی برای سازمان ملل و شورای امنیت آن کشور و کشورهای عضو آن نمی‌ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به درخواست‌های کشورها و نهادهای بین المللی افزود: شورای امنیت سازمان ملل بعد از چهل روز تماشا دستور آتش بس طولانی مدت و حفظ جان شهروندان عادی را داد ولی این رژیم اعتنا نکرد و فوراً اطلاعیه داد که آتش بسی در کار نیست.

امام جمعه اردبیل در تبیین چرایی یکه تازی و قلدری اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی مستظهر به آمریکا و اروپاست و یقین دارد که آمریکا و اروپا هرچه می‌گویند در ظاهر است و در باطن دستور نسل کشی و تطهیر عرقی(پاک سازی نژادی) داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اسرائیل به خوبی می‌داند آنها هرچه در ظاهر می‌گویند برای فریب ملت ها و برای گرفتن ژست دموکراسی و حقوق بشری است و این بدترین نفاق، دورویی و سیاه‌ترین خباثت در تاریخ بشریت است.

وی گفت: کنفرانس جده نیز خروجی عملی نداشت و غالباً لفاظی بود تنها خروجی آن این بود که رژیم خون ریز و خونخوار اسرائیل خاطر جمع شد که خبری در کار نیست و لذا برگزاری این کنفرانس این رژیم منحوس را جری‌تر کرد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: اسرائیل بعد از این کنفرانس با بدترین جنایات مردم دنیا را حیرت زده کرد. بعد از آن کنفرانس یکی از مسئولین اسرائیل جمله‌ای گفت که برای هر مسلمانی از دماوند و سبلان سنگین‌تر است او اظهار داشت ما شما مسلمان‌ها را کباب کردیم. حالا محمد بزرگ کجاست تا به شما کمک کند.

آیت الله عاملی ادامه داد: ما که دست و پایمان توسط حکام مسلمان بسته است از همین جا به رسول خدا(ص) استغاثه می‌کنیم که یا رسول الله ما امت تو هستیم و شما حتماً به امت خود غیرت دارید راضی نشوید بیشتر از این ما بشکنیم و برای شکستن شاخ این جانوران انسان نما در محضر خداوند برای ما شفاعت کنید.

وی خاطرنشان کرد: این هفته این حکومت نژادپرست با ورود به بیمارستان شفا و قطع برق و ریختن بیماران به بیرون، تمام نوزادهای نارس را که تحت دستگاه بودند همه را به یک گوشه بیمارستان ریخت و همه خفه شدند.

امام جمعه اردبیل افزود: یک مسلمان غیور باید بر سر خود بزند که خدایا مسلمان‌ها چه قدر ذلیل شدند و ما چه قدر از رسول خدا(ص) که امت او را این گونه پایمال می‌کنند شرمنده هستیم. بیماران را جمع کردند به خیابان ریختند کادر طبی را با بهانه تحقیق لخت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسرائیل آب بیمارستان را قطع کرده است و با سلاح‌های پیشرفته برای قطع آب بیماران آمده و آن را برای خودش پیروزی نظامی می‌داند!

وی یادآور شد: این رژیم با یک هزار و ۸۰۰ تانک وارد غزه شده و جلوی ورود آذوقه برای زنان و اطفال را گرفته و بعد ژست پیروزی به خود گرفته است اما نمی‌تواند بر غزه غالب شود در نتیجه مجبور شده آب و نان مردم را قطع کند.

آیت الله عاملی گفت: با اینکه آمریکا ذخایر استراتژیک خود در کشورهای اطراف را در اختیار اسرائیل گذاشته ولی باز نمی‌تواند بر غزه غالب شود و سراغ جنایت‌های هولناک می‌رود.

آیت الله عاملی اظهار داشت: اسرائیل تبلیغ کرده بود که بیمارستان شفا مرکز فرماندهی حماس است اما وقتی وارد بیمارستان شد دید از این‌ها خبری نشد و رسوای کامل شد و از عصبانیت وارد بخش‌های مختلف بیمارستان شده دست به کشتار زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آنچه در غزه می‌گذرد کشتار جمعی، عقوبت جمعی و پاکسازی نژادی است. اسرائیل دنبال نسل کشی کامل است تا در کشور فلسطین یک فلسطینی نباشد و حالا برای این نیت شوم فرصت پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: پنتاگون در توجیه حمله تانک های اسرائیل به بیمارستان شفا گفت ما یقین داریم حماس از اینجا فرماندهی می کرد ولی متاسفانه نمی توانیم از آن اثری پیدا کنیم! بلینکن یهودی نیز در اظهاراتی مضحک به سی ان ان گفت ما از نتانیاهو می خواهیم بعد از اتمام جنگ برای ما از بیمارستان ها بیشتر صحبت کند!

وی افزود: هزاران عار و ننگ به دولت‌هایی که اگر فقط سفرای خود را از اسرائیل فرا می‌خواندند و برای آن نفت ارسال نمی کردند، این جنایات اتفاق نمی‌افتاد آنها قطعاً شریک اصلی جرم هستند در دنیا و آخرت روسیاه هستند و ملت‌های آنها نیز شریک جرم هستند که دولت‌های خود را از این جنایات هولناک منع نکردند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: چه مصیبتی بالاتر از اینکه در آمریکا و اروپا بزرگترین، تاریخی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تظاهرات به نفع فلسطین برگزار شد ولی عده زیادی از کشورهای اسلامی و عربی اجازه تظاهرات به ملت‌های خود ندادند و بعضی از آنها از مفتی‌های مزدور و آخوندهای درباری هم جهت حرمت تظاهرات استفاده کردند.

وی تصریح کرد: بلینکن یهودی آبروی کشورهای عربی را آن زمان ریخت که گفت وقتی موبایل خودم را باز می‌کنم بیشترین پیام را از سردمداران کشورهای عربی و مسئولین آنها می‌بینم که اقدام ما را تایید می‌کنند!

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چه مصیبتی بالاتر از اینکه یک کشور اسلامی ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کند و روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت با یک خط لوله به پالایشگاه حیفا وارد می‌شود و عجیب این است که این کشور بعد از شروع جنگ هشت درصد به صادرات نفت خود به اسرائیل اضافه کرد. حالا تانک‌ها و هواپیماهای اسرائیل با همین ۴۸ درصد نفت کار می‌کنند اگر این کشور نفت خود را قطع کند جنگ در عرض یک روز تمام می شود.

آیت الله عاملی تاکید کرد: غزه تنها یک راه حل دارد و آن اعتراض ملت‌های مسلمان به دولت‌های خودشان برای قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با اسرائیل است ملت های مسلمان مسئولیت بسیار خطیری دارند و خداوند روزی از این مسئولیت سوال خواهد کرد .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: دشمنان ما و سایر ملت‌ها به ما مسلمانان در دل می‌خندند و می‌گویند بالاترین قدرت دنیا که سوخت و انرژی است دست این‌هاست ولی نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند.

وی در بخش های دیگری از خطبه اظهار کرد: با حادثه غزه بسیاری از برنامه‌های آمریکا، اروپا و اسرائیل مانند معامله قرن، پیمان ابراهیم و خاورمیانه جدید برای نجات اسرائیل از بین رفت. آنها بر لبه عادی سازی با عربستان بودند و اعتقاد داشتند این آخرین قلعه عربی است که اگر فتح شود بقیه کشورهای عربی مجبور به عادی سازی هستند اما از قضا اسکنجبین صفراء فزود!

آیت الله عاملی گفت: جوزف بورل رئیس اتحادیه اروپا می‌گوید به نظر ما موضوع فلسطین خاتمه یافته بود و قرار بود بعد از دو هفته عادی سازی روابط با عربستان درست شود بعد از آن سایر کشورهای عربی همه می‌آمدند اما حمله حماس همه چیز را خراب کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش گفت: با اقدام حماس و با جنایات اسرائیل موضوع عادی سازی آن چنان ضربه خورد که دیگر هیچ دولت اسلامی جرات نمی‌کند عادی سازی را به زبان بیاورد و دولت‌ها فهمیدند که دیگر روی ریسمان اسرائیل نمی‌توان هیزم پهن کرد.

آیت الله عاملی گفت: آن دسته از کشورهای اسلامی که عادی سازی کرده اند و آنها که در آستانه عادی سازی بودند باید خدا، رسول خدا(ص)، آیات قرآن، مصالح امت اسلامی، مظالم اسرائیل، قوانین بین المللی و بالاخره وجدان خود را لحاظ و در تصمیمات خود تجدید نظر کنند و انتظار از ملت‌های این دولت‌ها مطالبه جدی است.

وی ادامه داد: حماس عربستان را از معضل عادی سازی روابط با اسرائیل نجات داد اسرائیل ده‌ها واسطه درست کرده بود که عربستان به عنوان اصلی‌ترین کشور عربی با اسرائیل عادی‌سازی کند و مدام روی آن مانور می‌داد در حالی که عربستان هم به خاطر افکار عمومی هم به خاطر اینکه اسرائیل کشوری است که قادر به حفظ خود نیست و تکیه کامل بر آمریکا و کمک‌های نظامی و مالی آمریکا دارد از آن اجتناب داشت.

آیت الله عاملی در پایان تصریح کرد: اسرائیل می‌گوید ادامه جنگ و بمباران اهالی غزه به خاطر حادثه ۷ اکتبر نیست بلکه به خاطر این است که برای همیشه از دست حماس خلاص شویم. ما به اسرائیل می‌گوییم بر فرض از خطر حماس رها شدی اما از خطر نفرین ۶ هزار کودک معصوم و ۶ هزار زن مظلوم در محضر خداوند چطور رها خواهی شد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا