آذربایجاناخبارایران

برگزاری نشست مهم میان مقامات اقتصادی آذربایجان و ایران در چند روز آینده

انتظار می رود در ده روز آینده در آستارای آذربایجان  میان مقامات ایران و این کشور یک دیدار مهمی صورت گیرد. براین اساس قرار است در این دیدار جلسه مهم ونهایی در زمینه  ساخت و سازخط راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان برگزار گردد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز این مطلب را سفیر ایران در آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری آپا در باکو عنوان نموده است. به گفته پاک آیین در این دیدار روسای کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور حضور خواهند داشت که از آذربایجان وزیر اقتصاد وصنایع این کشور و از جمهوری اسلامی ایران وزیر ارتباطات و اطلاعات ایران و دیگر اعضای این کمیته و نماینده گان سازمان های دیگر حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است در حال حاضر مذاکره میان مقامات ایران و آذربایجا ن در زمینه اتصال راه آهن بین دو کشور در حال انجام بوده و براساس این پروژه خط راه آهن آستارای جمهوری آذربایجان به خط راه آهن آستارای ایران متصل خواهد شد. این خط راه آهن ایران را به اروپا و روسیه و کشورهای واقع در قفقاز را به خلیج فارس متصل خواهد نمود. فاصله راه آهن جمهوری آذربایجان تا آستارای ایران به طول 7 کیلومتر خواهد بود که 2 کیلومتر از این خط ریل در خاک ایران و 5 کیلومتر آن در خاک جمهوری آذربایجان ساخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا