آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: انتخابات مسابقه خدمت است نه قدرت

آیت الله عاملی تاکید کرد: انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت و این، هم سبک تبلیغ و هم فرد اصلح را مشخص می‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: کثرت جمعیت در تمام شهرهای ایران نسبت به سال گذشته کاملاً مشهود بود و این به خاطر جنایات دشمن و تحرکات شومی مثل انفجار کرمان است.

وی با بیان اینکه هرگاه ملت ما احساس خطر کند با تمام وجود به صحنه می‌آید، افزود: حضور مردم در ۲۲ بهمن ظهور عملی مردم سالاری و وجود و پشتوانه عظیم مردمی برای نظام است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در سایر کشورها در سالگرد انقلاب‌های بزرگ جشن می‌گیرند و نهایتاً ارادت آنها به انقلابشان این است که نظامیان رژه می‌روند اما دیده نشده که بعد از ۴۵ سال سیل ملت رژه بروند و به صورت حماسی اظهار تعلق به انقلاب بکنند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دنیا در حسرت چنین ارادتی است، ادامه داد: با این حماسه ملت، وظیفه دولتی ها نیز سنگین‌تر می‌شود و آنها باید عملاً از این حضور قدردانی کنند و در رفع مشکلات ساعی تر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موسم انتخابات موسم ایمان سوزی است تصریح کرد: غیبت، تهمت، بهتان، شکستن شان و جایگاه دیگران و تهمت به دیگران تمام حسنات انسان را از بین می‌برد و هر کدام از این‌ها از” قاصمات الظهر” و در ردیف “آدم جهنم کن” ها است.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: در چند ماه اخیر شدیداً جابجایی اعمال صورت گرفت مکه ها، کربلاها، مشهدها و احسان‌ها به نامه عمل دیگران منتقل شد، یک عده ورشکست و مفلس شدند و یک عده بدون زحمت مالک دنیای حسنات شدند.

انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: انتخابات مسابقه خدمت است نه مسابقه قدرت و این، هم سبک تبلیغ و هم فرد اصلح را مشخص می‌کند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه هر کاندیدایی که از راه های غیر قانونی ، غیرشرعی و یا اهانت آمیز برای خود رای جمع می کند، صلاحیت حضور در خانه ملت را ندارد، ادامه داد: از ملت عزیز مصراً می خواهم کسانی که با پول سراغ شما می آیند مبادا مبادا به او رای بدهید در کربلا نیز به خاطر پول فرزند پیامبر را سر بریدند.

وی افزود: کسانی که با پول رای خود را می فروشند، دقت کنند که رای ، شرف شما و عزت شما و فکر شماست هیچ انسان شریفی شرف خود و فکر خود را نمی فروشد ، همه یقین بدانند کسی که فکر خود را می فروشد او بی فکر است.

رقص پمپئو بر روی جنازه کودکان فلسطینی سیلی به صورت حکام عرب بود

آیت الله عاملی در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به حضور اخیر وزیر خارجه اسبق آمریکا در اسرائیل خاطرنشان کرد: این هفته پمپئو وزیر خارجه ترامپ و رئیس اسبق سیا برای دادن روحیه به ارتش اسرائیل به غزه آمد و روی جنازه‌های کودکان غزه با موسیقی دین یهودی رقصید رقص او روی جنازه‌ها سیلی محکمی به صورت حکام عرب بود.

وی با بیان اینکه رقص روی جنازه‌های قربانیان جنگ از آداب لشکر هیتلر بود، اضافه کرد: هر مسلمان غیور که این رقص شوم را نگاه می‌کند، بی‌اختیار به پادشاهان اسلامی که با اسرائیل همکاری می‌کنند لعنت می‌فرستد البته ما نیز به زودی جشن و خوشحالی خواهیم داشت اما نه بر روی جنازه کودکان و زنان مظلوم بلکه به خاطر غلبه مستضعفین و مظلومین عالم بر مستکبرین.

وی با اشاره به اختلافات اخیر بایدن با نتانیاهو گفت: بایدن می‌گوید چند ماه است که به این نتیجه رسیده ام که نتانیاهو فقط به خاطر اغراض سیاسی جنگ را طولانی می‌کند! علاوه بر این از ورود کمک های بین المللی به غزه ممانعت می کند.

وی افزود: نتانیاهو می‌خواهد تمام فلسطینی‌ها از غزه به یک یا چند کشور خارجی کوچ کنند در حالی که ورود کمک های بین المللی آنها را از رفتن منصرف می‌کند.

تصمیم آمریکا درباره راهکار دو دولت اسرائیل را عصبانی کرده است

امام جمعه اردبیل اعلان دولت فلسطین مستقل در کنار دولت مستقل اسرائیل را سومین موضوع اختلافی بایدن و نتانیاهو ذکر کرد و گفت: نتانیاهو و وزرای تندروی او به شدت از این جهت ناراحتند ولی آمریکا تصمیم گرفته یک طرفه آن را اعلان و به رسمیت سازمان ملل برساند و این موجب عصبانیت اسرائیل شده است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: نتانیاهو می‌گوید اعلان دولت مستقل فلسطین تمام تلاش اسرائیل از هفتم اکتبر به بعد را هدر می‌دهد و آینده و امنیت اسرائیل را به مخاطره می‌افکند و هر لحظه ممکن است یک هفت اکتبر دیگر درست شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه تمام کشورهای اروپایی و هم پیمانان آمریکا از برنامه دو دولت حمایت کرده‌ و تشکیل دو دولت را تنها راه امنیت خاورمیانه دانسته‌اند، به نظر می‌رسد که بایدن تشکیل دو دولت را اعلام خواهد کرد.این ضربه مهلک بر پیکر اسرائیل است که قطعاً به برکت حادثه ۷ اکتبر درست شد چرا که آنها قبل از طوفان الاقصی حاضر به پذیرش دو دولت نبودند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دولت مستقل فلسطین در کنار دولت اسرائیل کابوس بزرگ برای اسرائیل است، یادآور شد: نتانیاهو در سال‌های گذشته به دولت قطر اجازه داد به حماس یک میلیارد دلار کمک کند تا حماس از مسئله دو دولت حرف نزند! و حالا که آمریکا و اروپا مخصوصاً انگلیس مساله دو دولت را با تمام توان دنبال می‌کنند هر روز اسرائیلی‌ها به بایدن و کامرون فحش می‌دهند.

وی افزود: مسئله فقط اسرائیل نیست خود آمریکا و انگلیس نیز به یک تله بزرگ افتاده اند و جز با شکست به کشورهای خود باز نخواهند گشت.

آیت الله عاملی گفت: آمریکا و انگلیس با آن همه بمباران یمن هنوز نتوانسته‌اند عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم به اسرائیل را تامین کنند و دنیا می بیند که چگونه دو قدرت جهانی که پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار دارند، دست یک کشور فقیر و کاملاً محاصره شده گرفتار شده اند و این شکست بزرگ برای آمریکا و اسراییل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: بایدن از یک طرف شدیداً نگران انتخابات دور دوم ریاست جمهوری است و از طرف دیگر هر کجا برای تبلیغات انتخاباتی می‌رود ملت آمریکا به او فحش‌های رکیک می دهند که چرا دست تو آلوده به خون فلسطینی‌ها است و از طرف دیگر در آیپک شدیداً او را تحت فشار گذاشته‌اند که اسرائیل را نجات بده و گرنه سراغ ترامپ می‌رویم.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اخیراً کنگره آمریکا بایدن را تحت فشار و توبیخ گذاشته که چگونه ایران را تحریم کرده ای که هر روز بر صادرات نفت ایران اضافه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ رئیس جمهوری در آمریکا مثل بایدن گرفتار نشده و این نتیجه ظلم و تباهی و قتل و غارت کشورهای مظلوم جهان سوم است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات اظهار داشت: حضرت امام(ره) می فرماید اینجانب تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می کنم و ان شاءالله دنیا خواهد دید که مردم عزیز ایران چگونه حماسه حضور گذشته خود را در سراسر میهن اسلامی تکرار خواهند کرد.

آیت الله عاملی گفت: باز ایشان می فرمایند امروز شاید گناهی بالاتر از کناره گیری نباشد و هیچ عذر و بهانه ای برای ترک صحنه انقلاب پذیرفته نمی شود.

خطیب نماز جمعه اردبیل افزود: رای دادن طبق فرمایش مقام معظم رهبری نشان زنده بودن است کسی که تماشا می کند تا دیگران برای او تصمیم بگیرند او مرده است. در نظام اسلامی علاوه بر زنده بودن عبادت هم است و شایسته است با قصد قربت به پای صندوق رای برویم.

وی اضافه کرد: در موضوع انتخابات نباید روی مسئله اصلحیت معامله یا مصالحه یا مماشات گردد انتخاب اصلح حق مردم است و اضاعه این حق اضاعه حق الناس است بلکه اضاعه حق الله هم هست.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: رسول خدا (ص) فرموده اند هر کس مردی را بر ۱۰ تن ریاست دهد و بداند که میان آنها کسی هست که از او برتر است با خدا و پیغمبر و گروه مسلمانان تقلب کرده است و باز فرموده وقتی کار را بدست نااهلان سپارند منتظر رستاخیز باش و امام صادق (ع) در سخنی بسیار بدیع فرمودند: که برای من فرقی نمی کند که به ناشی اعتماد کنم یا به خائن !

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا