آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: امروز هولوکاست حقیقی در غزه است

آیت الله عاملی گفت: آمریکا و اروپا مسئول اصلی خون مردم فلسطین هستند، آنها می‌توانند در عرض یک روز ماشین جنگی اسراییل را متوقف کنند اما به دروغ می‌گویند اسراییل به حرف آنها گوش نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری دادگاه بین‌المللی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه اظهار کرد: آفریقای جنوبی از اسرائیل به جهت ارتکاب جرم بزرگ نسل‌کشی در غزه شکایت کرده است. هر دو کشور در کنوانسیون ممنوعیت نسل‌کشی عضو هستند به همین جهت، شکایت آفریقای جنوبی کاملاً قانونی است و اسرائیل باید پاسخگو باشد.

وی افزود: آن زمان که اسرائیل این کنوانسیون را امضا کرد نیتش این بود که نسل‌کشی هیتلر را محکوم و برجسته کند که به ادعای اسرائیل ۶ میلیون یهودی را کشته است، در حالی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و به تعبیر بعضی از محققین کشتار ۶ میلیون یهودی که از آن به هولوکاست تعبیر می‌شود فقط در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: امروز هولوکاست حقیقی در غزه است، هولوکاست را اروپا در سربرنیستا درست کرد و هشت هزار مسلمان را کشت.

آیت‌الله عاملی گفت: دیروز وزیر دادگستری این کشور در دفاع از فلسطینی‌ها و اثبات نسل‌کشی شاهکار کرد و آبرویی برای اسرائیل، آمریکا و اروپا نگذاشت.

وی تصریح کرد: تمام اعضا می‌توانند در تامین دلیل شرکت کنند اما حتی یک کشور اسلامی از ترس آمریکا نتوانست در تامین دلیل نسل‌کشی مشارکت کند، آنها از آمریکا می‌ترسند ولی از خدا نمی‌ترسند.

عضو کجلس خبرگان رهبری در ادامه رای دادگاه مبنی بر برگزاری علنی محکمه را اولین ضربه به اسراییل ارزیابی کرد و افزود: بر اساس ماده ۴۱ اساسنامه کشور شرکت‌کننده می‌تواند از دادگاه طلب کند که تا تمام شدن محاکمه ، آتش‌بس فوری برقرار شود تا تلفات کمتر شود و دولت آفریقای جنوبی اعمال همین ماده را از دادگاه خواسته است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اسرائیل در برابر این ماده گفته درست است که محکمه بین‌المللی طبق این ماده می‌تواند جنگ را متوقف کند ولی آنچه در اسرائیل می‌گذرد جنگ نیست درگیری است!!! جای خوشحالی است که نتانیاهو و وزیر دفاع از سر عصبانیت در اعتراض به آفریقای جنوبی حرف‌هایی به زبان آوردند که افتضاح بزرگی برای اسرائیل است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: نتانیاهو در محکوم کردن حرکت بسیار ارزشمند آفریقای جنوبی گفت ما در غزه نسل‌کشی نمی‌کنیم، حماس در اسرائیل نسل‌کشی می‌کند، اگر اسم کشته شدن هزار و ۲۰۰ اسرائیلی نسل‌کشی است پس اسم شهادت ۲۳ هزار نفر به طریق اولی نسل‌کشی خواهد بود و دادگاه بین‌المللی باید این اعتراف و اقرار را در تصمیم خود لحاظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: نتانیاهو در اهانت به آفریقای جنوبی گفت نفاق آفریقای جنوبی به عرش رسیده و با دروغ عدالت را وارونه کرده است، ما تحریف در مفاهیم سیاسی را کاملاً دیده بودیم اما حالا معلوم شد مفهوم عدالت نیز توسط این رژیم خبیث تحریف شده است.

آیت‌الله عاملی یادآور شد: آبروی تاریخی این محکمه بین‌المللی در معرض امتحان قرار گرفته است، آمریکا و اروپا با تمام توان ادعا می‌کنند که نسل‌کشی صورت نگرفته است به همین جهت اگر دادگاه بین‌المللی حکم به نسل‌کشی بدهد فقط اسرائیل خراب نمی‌شود بلکه ستون خیمه آمریکا و اروپا به لرزه در می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری برخورد غربی‌ها با صدام و قذافی گفت: شما قادر به توقف کشتار زنان، اطفال و پیرمردها در غزه هستید اما عمداً تماشا می‌کنید تا اسرائیل را نجات دهید، این توافق پشت پرده روسیاهی بزرگی برای دولت‌های اروپایی و آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش آمریکا و اروپا برای نفوذ در حکم محکمه بین‌المللی برای این است که طبق ماده ۳ کنوانسیون ممنوعیت نسل‌کشی محکمه بین‌المللی باید حمایت‌کنندگان کشور مجرم نیز محاکمه و محکوم شوند.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله اخیر آمریکا و ائتلاف همراهش به یمن اظهار داشت: حمله به یمن با اجازه شورای امنیت با یک دروغ بزرگ شروع شد.

آیت‌الله عاملی افزود: آمریکا و اروپا به دروغ گفتند دریانوردی بین‌المللی با حمله حوثی‌ها در باب‌المندب به خطر افتاده، در حالی که فقط دریانوردی اسرائیل به خطر افتاده و حوثی‌ها با هیچ کشتی تجاری غیراسرائیلی کار ندارند ، یک نفر در شورای امنیت ملی جرات نکرد واقعیت را مطرح کند و همه دروغگو شدند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز با دروغ و حیله و حق ویژه و با معیار دوگانه اداره می‌شود، تصریح کرد: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است، راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود، راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ “توقف جنگ در غزه ” است که آمریکا آن را رها کرده دنبال جنگ منطقه‌ای رفته است، هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است، در حالی که فقط تجارت دریایی اسرائیل در خطر است.

امام جمعه اردبیل گفت: وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید ما نمی‌گذاریم تروریست‌های یمن امنیت رفت و آمد دریایی دریای سرخ را به هم بریزد، امنیت دریا برای ما بسیار مهم است، کسی باید از این نادان بپرسد چطور می‌شود امنیت در دریا برای کشتی‌های صهیونیست برای شما مهم می‌شود ولی امنیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و جان ۲۳ هزار نفر که نصف آن کودک است برای شما مهم نمی‌شود؟

وی ادامه داد: چطور می‌شود که دنیا به نقطه‌ ای می‌رسد که ارزش یک کشتی اسرائیلی یا ارزش اجناس یک کشتی اسرائیلی بالاتر از جان ۲۳ هزار نفر می‌شود؟

آیت‌الله عاملی خطاب به وزیر دفاع بریتانیا گفت: این را بدان که کسی از مظلومین غزه دفاع می‌کند تروریست نیست، تروریست شما هستید که با سلاح شما و حمایت شما هر روز و هر شب اسرائیل نسل‌کشی می‌کند.

وی در پایان با قدردانی از رئیس‌جمهور به خاطر برکناری یکی از معاونان وزراء به خاطر استخدام‌های غیرقانونی تصریح کرد: از ریاست محترم جمهور جداً و قلباً تشکر می‌کنیم که معاون یکی از وزرا را به خاطر اینکه چند نفر را به صورت غیرقانونی استخدام کرده بود، برکنار کرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این حرکت برای ملت ما بسیار امیدوارکننده است، افزود: امیدواریم این حرکت بسیار شایسته درباره بعضی از وزیرانی که در اثر فشار نماینده مرتکب این خلاف شده‌اند نیز اجرا شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا