اردبیل

امام جمعه اردبیل: آیت الله مشکینی, جامع فضایل بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:آیت الله مشکینی نیز جامع فضایل بود، و با همین جامعیت نقش فوق العاده در شکل گیری انقلاب اسلامی و استدامه آن داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  در پیام آیت الله سید حسن عاملی به کنگره آیت الله علی اکبر فیض مشکینی در اردبیل  آمده است: هنر انسان های بزرگ جامعیت آنهاست، و از این رو نمی توان وصفی از آن ها را معیارتشخص آنها قرارداد.

تقوا بدون بصیرت به درد نمی خورد و بصیرت بدون شجاعت مسیررا باز نمی کند و شجاعت بدون تقوا جز اضاعه حقوق نتیجه ای به بار نمی آورد.

همچنان که حضرت امام (ره) درباره مقدس اردبیلی می فرماید: ایشان بین تقوا و جرات در فتواجمع کرده بود،مقدس اردبیلی اتقی بود ودر عین حال((المشکک فی کل امر بدیهی )) .

حضرت آیت الله مشکینی نیز جامع فضایل فوق بود، و با همین جامعیت نقش فوق العاده در شکل گیری انقلاب اسلامی و استدامه آن داشت.

برگزاری همایش به یاد این گونه شخصیت های علمی ،اخلاقی و سیاسی نیاز جامعه ماست،نه نیاز آن بزرگان.این تجلیل هم ادای دین جامعه به اصلی ترین ذوی الحقوق وولی نعمتان جامعه است و هم معرفی سرمایه های بزرگ تربیتی جامعه به نسل جدید و بهانه ای تا افکارو اندیشه و آثار آنها در دسترس کسانی قرار بگیرد که توفیق معاصرت یا درک فیض آنها رااز نزدیک نداشته اند.

استان اردبیل و خطه نخبه پرور مشگین شهر به طور چنین بزرگانی که در تاریخ کشور ما نقش حیاتی داشته و نام ماندگار پیدا کرده اند, مباهات می کندو سربه آسمان می ساید.طبعا برای دوام این سلسه نورانی ما احتیاج به سرمایه گذاری عظیم فرهنگی و تربیتی داریم و بدون تردید اساتید و معلمین بزرگ،نقش اصلی را دراین عرصه ایفا خواهند کرد.

به روح بزرگ آن عالم و عارف و اصل و سیاستمدار متعهد درود می فرستیم و تضاعف حسنات و مقامات ودرجات آن عزیزرا ازخداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا