آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانخطبه هاعمومی

امام‌جمعه اردبیل: حادثه کرمان سند مظلومیت ملت ایران است

آیت الله عاملی حادثه تروریستی کرمان را سند ذلت، عجز و عصبانیت دشمن از اقتدار ایران اسلامی و سند مظلومیت ملت ایران توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان، اظهار داشت: اگر دشمن با انفجار و به شهادت رساندن انسان‌های عاشق سردار سلیمانی می‌خواهد از آن سردار بزرگ انتقام بگیرد، یقین داشته باشد که دستش نه به سردار، نه به مرام او و نه به آثار با عظمت و غرورآفرینش نمی‌رسد.

وی گفت: اگر دشمن با این کشتار می‌خواهد دل خودش را خنک کند، یقین داشته باشد با داغ بزرگی که سردار بر دل آنها گذاشت و همه برنامه‌های آنها را به هم ریخت، دل آنها هیچ وقت خنک نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: دشمن اگر با این کشتار می‌خواهد ملت ما را بترساند، یقین کند که آنچه در شان ملت و لغت‌نامه ملت ما نیست، ترس است؛ ما امت امامی هستیم که فرمود والله به عمرم نترسیدم.

وی ادامه داد: اگر دشمن می‌خواهد ملت ما را از صحنه خارج کند، منتظر بماند تا در موسم انتخابات حضور ملت را در صحنه ببیند؛ این حماقت دشمنان ماست که همیشه در آستانه انتخابات دست به جنایت‌های بزرگ می‌زنند و ملت ما را وادار می‌کنند تا در انتخابات دندان طمع آنها را نسبت به کشور عزیزمان از بیخ و بن بکند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه یک وهابی داعشی هیچ وقت بدون افتا از مفتی خود را منفجر نمی‌کند، تصریح کرد: ما به آن مفتی‌های درباری، روسیاه و آلت دست سیا و موساد می گوییم که اگر فتوا دادید تا اهل لا اله الا الله کشته شوند، شما را به خود الله می‌سپاریم، زیرا اهل ترور نیستیم و جواب شما را در میادین جنگ خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر مسئولان ارشد دولت سیزدهم به استان اردبیل و تبیین دستاوردهای این سفرها گفت: هفته گذشته سفر وزیر راه و شهرسازی و معاون اجرایی رئیس جمهور به استان را داشتیم که سفرهای پر برکت بود و در جریان آنها تصمیم‌های خوبی در خصوص راه‌های ارتباطی استان و پروژه راه‌آهن گرفته شد.

امام‌ جمعه اردبیل بیان کرد: معاون اجرایی رئیس جمهور تامین هزینه مورد نیاز برای تکمیل راه‌آهن اردبیل در حدود هفت هزار میلیارد ریال را پذیرفت و دستور داد تا به خاطر پول هیچ یک از کارگاه‌های این پروژه تعطیل نشود و کار با تمام توان پیش برود.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل جزو اولویت‌های دولت بوده و مسئولان مصمم به تکمیل آن در سریعترین زمان ممکن هستند، افزود: برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی با ایشان در میان گذاشتیم و قرار شد این برنامه ها در سفر بعدی رئیس جمهور به استان عملیاتی شود.

آیت‌الله عاملی همچنین دستور دولت مبنی بر اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع ذخیره ارزی به پایاب سد خداآفرین را یادآور شد و اظهار کرد: معاون اجرایی رئیس جمهور بر بسته شدن پرونده این پروژه تا شهریور سال آتی تاکید کرد که البته این مهم با دستور مقام معظم رهبری انجام می‌شود و قرار است به پروژه‌های مهار آب‌های مرزی اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌تر ۳۰ هزار میلیارد ریال از صندوق ذخیره ارزی به این پروژه اختصاص یافته بود و با اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال دیگر و اتمام پروژه، تحول عظیمی در کشاورزی شمال استان رخ خواهد داد و ده‌ها هزار هکتار از اراضی بسیار مرغوب استان زیر کشت خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره مطرح شدن موضوع دپوی ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی با ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در انبارهای این استان، گفت: این موضوع در حضور معاون رئیس جمهور مطرح شد که اگر محصولات تا عید وارد بازار داخلی و خارجی نشود، این مبلغ سنگین از ثروت کشور از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: کشاورزان در اثر افت بازار قادر به تامین بذر برای سال آینده نیستند و اگر اوضاع این گونه پیش برود، سال آینده قیمت سیب‌زمینی بر اثر عدم کشت سرسام‌آور خواهد بود؛ راه صادرات باز است ولی کشاورزان قادر به انجام تعهد ارزی نیستند.

آیت‌الله عاملی راهکار این مشکل را برداشتن تعهد ارزی از محصول سیب‌زمینی و همچنین اعطای مشوق‌های صادراتی مانند سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: دولت توجه کند که حفظ عزت کشاورزان جایگزین خوبی برای ارز تعهد شده است؛ معاون اجرایی رئیس جمهور اقدامات خود در خصوص سیب‌زمینی را آغاز و با وزارتخانه‌های مربوطه وارد شور شد که امید است این اقدامات به سرانجام خوبی برسد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در اعلان قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت افزود: از دولت محترم می‌خواهم در اسرع وقت قیمت تضمینی گندم را اعلام نماید؛ یک کشاورز برای تامین معاش خود باید برای تعیین نوع کشت تا فرصت کشت از دست نرفته تصمیم بگیرد و با اعلان قیمت عادلانه و منصفانه گندم به کشت آن اقدام کند.

امام‌جمعه اردبیل بیان کرد: دولت به خصوصا وزارت جهاد کشاورزی باید دقت کند که گندم خارجی کیلویی ۲۵۰ هزار ریال خرید و تا حمل به مقصد به ۴۵۰ هزار ریال می‌رسد، در حالی که با اختصاص بخشی از این مبلغ که به جیب خارجی‌ها می‌رود، کشاورزان ما کشت این محصول راهبردی را انتخاب می‌کنند.

دولت‌های اسلامی اسرائیل را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند

وی در ادامه به بررسی نقش دولت‌های اسلامی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی پرداخت و خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی در کنوانسیون نسل‌کشی عضو هستند؛ همچنان که اسرائیل در آن عضو است و تمام احکام آن را امضا کرده‌اند ولی در رجوع به دادگاه بین‌المللی تراضی قبلی یا تراضی بعدی لازم است والا نمی‌توان داد زد که ای محکمه بین المللی چرا رسیدگی نمی‌کنی.

آیت‌الله عاملی گفت: ایران در شکایت از آمریکا به پیمان مودت که در زمان شاه بسته شده، از همین رو تمسک کرد و آمریکا را به دادگاه بین‌المللی کشاند اما آن زمان آمریکا اعلان کرد که ما با ایران هیچ مودتی نداریم؛ اما دادگاه نپذیرفت و اعلام کرد امضای قرارداد به معنای تراضی است.

وی افزود: در بحث نسل‌کشی نیز باید گفت که عضویت در کنوانسیون نسل‌کشی به منزله تراضی است و آن را هم اسرائیل و هم کشورهای اسلامی امضا کردند و بنابر این تمام دولت‌های اسلامی می‌توانند اسرائیل را به جرم نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: از عجایب امور و بدبختی‌های بزرگ عالم اسلام این است که هیچ دولت اسلامی این کار را نکرده و تنها دولت آفریقای جنوبی که حدود 1.5 درصد جمعیتش مسلمان است، نسبت به این کار اقدام کرد و عجیب آنکه در شکایت خود قید دستور موقت مطالبه کرده است؛ یعنی فوری آتش‌بس اعلام گردد که این اقدام آبرویی برای دولت‌های اسلامی نگذاشت.

وی با تاکید بر اینکه شواهد کافی برای اثبات نسل‌کشی در غزه وجود دارد، تصریح کرد: وقتی یک وزیر اسرائیلی می‌گوید که ما باید غزه را با بمب اتمی بزنیم و وزیر مالی و وزیر امنیتش می‌گوید که از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تنها باید ۲۰۰ هزار نفر در غزه بمانند و بقیه یا کشته شوند یا به کشورهای دیگر بروند، این نسل‌کشی صریح است.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: وقتی اسرائیل یک مرد یا یک زن را می‌زند، تنها یک نفر شهید می‌شود، ولی وقتی کودک را می‌زند، می‌خواهد نسل فلسطینی از بین برود و به همین جهت هر کجا اجتماع کودکان بوده، به آنجا هجوم برده است.

وی عنوان کرد: حیاط زیبای بیمارستان معمدانی پر از اطفال بود و همه با حس کودکانه بازی می‌کردند اما جاسوس‌های خبیث و فاقد شرف انسانی به ارتش اسرائیل اطلاع دادند که همه آنها را با خاک یکسان کرد و عجیب اینکه افسر اسرائیلی در کلیپی می‌گوید دنبال کودکان فلسطینی می‌گردد و سپس با خنده می‌گوید مگر کودکی در غزه مانده که او را بکشیم.

امام‌ جمعه اردبیل بیان کرد: کسی در دنیا پیدا نمی‌شود که در بی‌گناهی اطفال و کودکان تردید کند، ولی تنها یک رژیم است که بچه‌ها را مجرم و گناه کار می‌داند و آنها را می‌کشد؛ آن رژیم اسرائیل است و از این اقدام معلوم می‌شود که صهیونیست‌ها خبیث‌ترین، جانی‌ترین، ناپاک‌ترین و خطرناک‌ترین قوم هستند که در حالی که ناله‌های دردناک اطفال دل همه را کباب می‌کند، آنها جشن می‌گیرند.

راهکار اصلاح امور کشور تشکیل مجلسی قوی با نمایندگانی بصیر است

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نیز بهترین راهکار برای اصلاح امور کشور را داشتن یک مجلس قوی با نمایندگانی بصیر، دلسوز، کاربلد، حساس به امور مردم، حساس به فساد، مسلط بر قوانین و برخوردار از خلاقیت در وضع قوانین پیشرفته عنوان کرد.

آیت‌الله عاملی گفت: شرکت در انتخابات تنها یک حق نیست، بلکه مسئولیتی تاریخی است و هر کس در این باب کوتاهی کند، یک فرصت تاریخی را از دست داده و در مسئولیت خطیری کوتاهی کرده است.

وی افزود: افراد باید با انتخاب نماینده‌ای اصلح در واقع سرنوشت کشور در چهار سال آینده را رقم بزنند، چون مجلس در مرحله نخست مرکز قانون‌گذاری است و از سوی دیگر بنابر قانون اساسی مجلس ناظر بر دولت است و اگر دولت در جایی حرکت نادرست و انحراف داشته باشد و خدای نکرده زمینه سوء‌استفاده یا فساد درست کند، تنها مرکزی که می‌تواند جلوی آن را بگیرد همین مجلس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: انتخابات و امنیت به طور کامل باهم در ارتباط هستند و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای امنیت کشور را تضمین می‌کند و در صورت ضعف در حضور و خالی کردن صحنه، دشمن برای بهم ریختن اوضاع کشور طمع پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی دشمن کشور خود را برای ضربه به کشور تطمیع کند، به طور قطعا راه ناصوابی را پیموده است؛ چنان که مقام معظم رهبری فرمود که انتخابات یک مانور ملی در مقابل دشمنان خارجی است و کمتر از مانور نظامی نیست؛ بلکه خیلی از آن بالاتر است و حضور مردم نشان می‌دهد که فاصله‌ای بین مردم و نظام وجود ندارد و این دشمن را به طور کامل ناامید می‌کند و از همین رو حضور مردم پشتوانه اصلی انقلاب، کشور و امنیت ملی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا