آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومی

الگوسازی صهیونیست ها برای جمهوری آذربایجان؛ تشویق به مبالغه هرچه تمام تر در زمینه “فاجعه خوجالی”/ تصاویر

صهیونیست های سخنران در مراسم "عدالت برای خوجالی" در فلسطین اشغالی، جمهوری آذربایجان را به مبالغه هرچه بیشتر در زمینه "قتل عام خوجالی" فراخواندند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، در مراسم “عدالت برای خوجالی” در تل آویو که بطور مشترک توسط نمایندگی “مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو” در سرزمین های اشغالی، “خانه آذربایجان در سرزمین های اشغالی”، نشریه “ارث – هریتیج” جمهوری آذربایجان و شرکت “پاشا لایف” برگزار شد، خاخام میخائیل فینکل ضمن تاکید بر گسترش تبلیغات “نسل کشی خوجالی” در کل دنیا، خود را همانند شاهد عینی مساله خوجالی وانمود کرد و گفت: « حضور در کنار شما در مراسم یادبود قربانیان نسل کشی خوجالی برای من افتخار بزرگی است. در خوجالی اکثر انسان ها با انداختن همه چیز فرار می کردند. تروریست ها پیران و زنان و کودکان را بی رحمانه می کشتند، در چشمان آنها ته سیگار خود را فرو می کردند!»
شیرین نخمیا میخائلی، رییس سازمان ” خانه آذربایجان در سرزمین های اشغالی” نیز گفت: « سازمان ما با تمامی ساختارها از جمله “کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان همکاری فعالانه دارد. ما از نشریه ” ارث – هریتیج” و شرکت “پاشا لایف” بخاطر حمایت هایشان تشکر می کنیم. من فرزند آذربایجان از یهودیان کوهستانی هستم و بیان می کنم که وحشی گری هایی را که در سال 1992 مشاهده کردیم، هیچ گاه از یاد نخواهیم برد!»
این مقام صهیونیست افزود: « ما یهودیان کوهستانی که در گذشته در جمهوری آذربایجان زندگی می کردیم به این موضوع نیز افتخار می کنیم که یکی از اولین قهرمانان ملی آذربایجان مستقل در جنگ علیه داشناک های اشغالگر ارمنی، آلبرت آگارونوف یهودی بود. قهرمانی او بار دیگر شجاعت مردم آذربایجان و یهودی را نشان داد.»
در پایان این مراسم، خاخام میخائیل فینکل دعای یهودی “کادیش” را به یاد قربانیان “نسل کشی” در شهر خوجالی آذربایجان قرائت کرد.
در این مراسم آناتولی رافائیلوف، نماینده یهودی مجلس جمهوری آذربایجان نیز برگزاری مراسم هولوکاست در 27 ژانویه در باکو و یک ماه پس از آن، برگزاری مراسم خوجالی در تل آویو را حاوی پیام های مهم دانست.
الینا بارداچ یالووا، نماینده کنست رژیم صهیونیستی و رییس گروه دوستی پارلمانی این رژیم با مجلس جمهوری آذربایجان نیز گفت: «ما بخاطر درد و رنج مردم جمهوری آذربایجان بخاطر قتل عام کودکان و زنان و پیران صرفا بخاطر تعلق قومی شان شریک هستیم.»
این نماینده کنست رژیم صهیونیستی از انتشار نسخه عبری نشریه ” ارث – هریتیج” جمهوری آذربایجان برای توزیع در میان یهودیان و صهیونیست ها نیز استقبال کرد و گفت این اقدام موجب افزایش آشنایی و تمایل اسراییلی ها به جمهوری آذربایجان خواهد شد.
آریه گوت، رییس نمایندگی “مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو” در سرزمین های اشغالی نیز گفت: «ما به عنوان ملتی که هولوکاست را مشاهده کرده ایم، درد و رنج جمهوری آذربایجان را بهتر می فهمیم!»
در این مراسم، از نسخه عبری نشریه “ارث – هریتیج” و “کتاب سیاه قراباغ” که با حمایت مالی شرکت “پاشا لایف” و “هواپیمایی جمهوری آذربایجان” منتشر شده است، رونمایی شد.
در این مراسم، نمایندگان احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی، میخائیل سوتوفسکی، معاون اول شهردار هولون، کریل ففرمن، استاد دانشگاه آریل، رومن گورویچ، فن‌شناس سیاسی صهیونیستی، امیر گوت، کارگردان آذربایجانی مقیم فلسطین اشغالی و نویسنده مشترک رمان “درد” (درباره فاجعه خوجالی)، مارک آپلبائوم، ریاضیدان و استاد دانشگاه مؤسسه آموزشی کئو، فرید آپلبائوم، استاد پزشکی، نمایندگان رسانه های رژیم صهیونیستی، اعضای هیات دیپلماتیک ترکیه در فلسطین اشغالی و همچنین نمایندگان جوامع متعدد صهیونیستی که زمانی در جمهوری آذربایجان زندگی می کردند، حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا