ویژه

روز قدس، روز نمایش یکپارچگی تمامی انسانهایی که خواهان استرداد حق مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم هستند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مهمان بعدی انجمن مجازی سایت اسلامین سسی که بمناسبت روز قدس تشکیل شده است ؛ روح الله نوروززاده رئیس انجمن اجتماعی دفاع از ارزشهای ملی و معنوی می باشد:

– لطفا نظر خود را در خصوص ماهیت روزقدس بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به ظلمی که به مردم فلسطین می شود و اقدام ظالمان نگاهی بیاندازیم ، ماهیت روز قدس برای مشخص خواهد شد. اعتراض یک دولت نوپا به امپریالیست جهانی حاکی از بزرگی این مسئله می باشد. امام خمینی(ره) با معرفی این روز ، درحقیقت زنجیر ترس و واهمه را از چشم بشریت پاره کرد. شخصی هم که چنین اقدامی را انجام می دهد یا باید قدرت مالی زیادی داشته باشد و یا متکی بر یک اعتقاد معنوی محکمی بوده باشد که رهبر بزرگ انقلاب نیز ضمن بهره مندی از اصل دوم ، ایده خود را مطرح کرد.

– ده ها سال از نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره)رهبر انقلاب اسلامی می گذرد. آیا بنظر شما در طول این سالها ، این تصمیم اثر خود را حفظ کرده است؟

زنده ماندن این اقدام امام خمینی(ره) ، علیرغم تمامی تلاشهای دشمنان نیز موضوعی مسرت آفرین می باشد. اما آنطور که باید، این اقدام نیز اجرا نمی شود. اما من از تمامی برادران و خواهرانی که درصدد اجرای فرمان این مرجع تقلید هستند تشکر می کنم. روز قدس از سوی امام خمینی(ره) نامگذاری شده است، به همین دلیل روز قدس؛ روز نمایش یکپارچگی تمامی انسانهایی است که خواهان استرداد حق مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم هستند.

– روز قدس چارچوب بزرگی را در بر می گیرد. نظر خود را در این خصوص اعلام فرمایید.

روز قدس نسبت به سایر روزها از مقیاس بزرگتری بهره مند می باشد. بنظرم این گام ، یک اقدام کاملا سنجیده شده از سوی امام خمینی(ره) بوده است. یعنی ایشان با این اقدام ارزشمند خود ضمن ایجاد وحدت و کنار زدن تمامی اختلافات مذهبی ، مخاطبین زیادی را بخود جلب کرد. ایشان با نتایج این کار خود از میزان تاثیر ظلم دشمن نیز کاست.

اما باید به این نکته نیز اشاره کنم که مفهوم “ظلم” متضاد وجدان هر شخصی می باشد که خود را انسان نامیده است. یعنی این روز برای انسانی که تمامی ارزشها را در خود جمع کرده است ، جایگاه ویژه ای دارد. اما متاسفانه علیرغم اینکه روز قدس مفاهیم گسترده تری را شامل می شود، شاهد کاهش تعداد کسانی هم هستیم که این روز را گرامی می دارند که این امر موجب ناراحتی و تاسف می باشد. بی تفاوتی جهان عرب به موضوع فلسطین نیز شاهدی بر مدعای من است.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا