آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

افشای فعالیت های پشت پرده «کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا»

روزنامه آمریکایی «اینترنشنال پالیسی دیجست» در مقاله ای تحت عنوان «فعالیت تاریک کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا» جزئیات مربوط به روابط پنهانی رهبران این کمیته با برخی از رسانه های خارجی که متهم به اقدامات تروریستی و بر هم زدن امنیت ملی آمریکا هستند را به چاپ رسانده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی فیمدا.آذ،«نوا رز» نویسنده این مقاله می نویسد: «کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا» به عنوان یکی از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین تشکل های جهان علاوه بر نفوذ در نهادهای سیاسی واشنگتن ثبات سیاسی و حتی امنیت ملی کشور را نیز به خطر انداخته و در خلاف جهت منافع آمریکا گام برداشته است».
وی می افزاید: در میان اعضای اصلی هیئت مدیره این تشکل سیاسی افرادی که به حمله مسلحانه، ترور و اعمال فشار متهم شده اند به چشم می خورد که در این میان نام فردی به نام «مراد تپالیان» بیشتر از همه خودنمایی می کند. به طوری که بنا به نوشته سایت های خبری «کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا»، «مراد تپالیان» به ملاقات با اعضای کنگره آمریکا دعوت شده است. بدون شک وی در جلسات اعضای شعبه غربی این کمیته در منطقه «کاپیتولی» نقش مهمی بر عهده گرفته است. پلیس فدرال آمریکا وی را به دلیل مشارکت در ۴ حادثه تروریستی از قبیل بمب گذاری در منطقه تحت تملک سازمان ملل در اکتبر ۱۹۸۰، بمب گذاری در محل برگزاری کنفرانس «آناهایم» در ژوئن ۱۹۸۱، بمب گذاری ساختمان کنسولگری ترکیه در شهر «بورلی هیلزد» در نوامبر ۱۹۸۱ و سوء قصد به سرکنسول ترکیه در ایالت «فیلادلفیا» در اکتبر ۱۹۸۲ متهم اعلام کرده و تحت پیگرد قرار داده است.
«کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا» در سال ۲۰۰۰ میلادی وی را به دلیل حسن انجام وظیفه در تبلیغ ارامنه مورد تشویق قرار داده و از وی تحت عنوان نماد بارز رهبری در تبلیغ تاریخ ارامنه یاد کرده است.
نوسنده این مقاله در ادامه می نویسد: اقدامات «کمیته ملی ارامنه مقیم آمریکا» از سوی چندین رسانه خارجی تحت مدیریت ارامنه تندرو حمایت می شود. این موسسات رسانه ای ضمن تامین منافع ارامنه در بحث امنیت، تلاش فراوانی در خارج کردن نام ارمنستان از لیست منتشر شده وزارت امنیت ملی آمریکا در اوایل سال ۲۰۰۰ تحت عنوان کشورهای خطرناک، در زمینه خرید و فروش سلاح به کشور ثالث جهت استفاده در جنگ عراق بر علیه سربازان آمریکایی و مقابله با اعمال تحریم علیه ارمنستان نیز فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا