آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

الهام علی اف: ایجاد وضعیت برای 25 هزار نفر منطقی نیست

رئیس جمهور آذربایجان: باید جلوی ورود اتومبیل های خارجی به خانکندی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «آذرتاج»، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با تلویزیون آذ.تی. وی گفت: «این یک تحریک مصنوعی توسط دولت شوروی برای ایجاد یک منبع دائمی درگیری در آذربایجان بود. ایجاد منطقه خود مختار قره باغ در سرزمین تاریخی ما، ایجاد یک دهکده (خانکندی) بعنوان مرکز آن و نامگذاری آن به نام شائومیان جلاد (استپاناکرت)، اقدامی کاملا منفی علیه مردم آذربایجان بود. این توهین به ما بود. تاریخ همه چیز را سر جای خود قرار داده است. اما از نظر وضعیت، امروز 25 هزار نفر در آنجا زندگی می کنند. اطلاعات ما در مورد فرآیندهای در حال انجام در آنجا کاملا گسترده و متنوع است.

وی افزود: «تعداد واقعی افراد ساکن در آنجا 25 هزار نفر است. ارقام دیگر حاکی از آن است که بیش از 50 هزار نفر ممکن است پس از جنگ برگشته باشند، اما این به معنای ماندن آنها نیست. آنها به قره باغ آمدند ولی دوباره به ارمنستان بازگشتند. ثانیا، ما ابزارهای مختلف فنی و ماهواره داریم. ما از تعداد اتومبیل های آنجا اطلاع داریم. حرکت مردم را می بینیم. ابزارهای عینی دیگری نیز وجود دارد که براساس آنها دقیقا می دانیم چه تعدادی در آنجا زندگی می کنند. ما روزانه رصد می کنیم که چه تعداد اتومبیل از راهرو لاچین وارد و خارج می شوند. در عین حال، ما می بینیم که ماشین ها از خارج می آیند و ما گفتیم که باید جلوی آن را بگیرند، این کار درستی نیست، چرا که این قلمرو ما است.»

الهام علی اف گفت: «چطور ممکن است یک ماشین خارجی بدون اجازه ما وارد آنجا شود؟ اگر کسی فکر کند که ما آن را نمی بینیم، اشتباه می کند. در برخی موارد، پلاک های ارمنستان روی آن ماشین ها چسبانده می شود. اما ما آنجا هستیم، در کریدور لاچین هستیم. همه چیز را می بینیم، هم خانکندی و هم کریدور. بنابراین باید جلوی آن گرفته شود. تعداد اتومبیل های خروجی روزانه بسیار بیشتر از تعداد اتومبیل های ورودی است. منطق ایجاد وضعیت برای 25 هزار نفر چیست؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا