آذربایجاناخبارقره باغ

الهام علی اف: آذربایجان بطور قطع و یقین تمامیت ارضی خود را دوباره به دست خواهد آورد

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در اجلاس بین‌المللی انسانی در باکو تاکید کرده است که قره باغ چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ تاریخی بخشی لاینفک از اراضی آذربایجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان  در نشست افتتاحیه اجلاس بین المللی انسانی در باکو با اشاره به اراضی تحت اشغال آذربایجان ، اعلام کرده است که آذربایجان قطعا تمامیت ارضی خود را دوباره به دست خواهد آورد.

علی‌اف همچنین با اشاره به تداوم اشغال قره باغ آذربایجان توسط ارمنستان، تاکید کرد که این منطقه اشغال شده از لحاظ تاریخی و حقوقی بخشی لاینفک از تمامیت ارضی آذربایجان است.

الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان همچنین در این سخنرانی با اشاره به تشدید درگیریهای منطقه ای و نیز اوضاع تراژیک پناهجویان و افزایش افراطی گری در غرب اظهار داشت:” وقتی به انتخابات اروپا می نگریم، مشاهده می کنیم که نیروهای تندرو از حمایتهای بیشتری برخوردار هستند. این وضعیت نیز سبب افزایش رادیکالیسم در اروپا شده است. این روندی بسیار خطرناک است. اگرچه ما در حال مذاکره در مورد گفتگوی تمدنها هستیم اما از سویی دیگر نیز در حال مشاهده نخستین نتایج برخورد میان تمدنها نیز می باشیم”.

به نوشته سایت رادیو و تلویزیون تورکیه – تی‌آرتی، در اجلاس بین المللی انسانی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شمار زیادی از مقامات بلند پایه کشورهای مختلف و شخصیتهای سیاسی برجسته جهان حضور پیدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است، منطقه قره باغ کوهستانی و بخشهای آن بیش از دو دهه است که تحت اشغال ارمنستان قرار دارد و این مناطق بیست درصد از کل اراضی آذربایجان را شامل میشوند. سازمان ملل متحد تاکنون با صدور چهار قطعنامه اشغالگری ارمنستان بر قره باغ را محکوم و خواستار رفع اشغال از اراضی آذربایجان شده است. با این حال، ارمنستان تاکنون هیچ توجهی به این قطعنامه‌ها نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا