آذربایجاناخبارایران

الهام علی‌اف: سفر روحانی به جمهوری آذربایجان نشانگر روابط عالی تهران-باکو است

الهام علی اف با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به باکو گفت: سفر ایشان به جمهوری آذربایجان بعد از سفر چند ماه پیش من به ایران نشانگر روابط عالی تهران-باکو است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف، دو طرف براهمیت کریدور شمال – جنوب و اتصال راه آهن تاکید کردند.

الهام علی اف هم با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشورمان به باکو آن را نشان دهنده روابط عالی دو کشور دانست.

در این دیدار، الهام علی اف با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان در اوایل هفته آینده، گفت: من از اینکه آقای روحانی رئیس جمهور ایران را دیدار خواهم کرد، خوشحال هستم و سفر ایشان به جمهوری آذربایجان بعد از سفر چند ماه پیش من به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده روابط عالی دو کشور است.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت کریدور شمال- جنوب و اتصال راه آهن دو کشور تاکید کردند و افزودند: این طرح‌ها با استقبال کشورهای منطقه مواجه شده و با تکمیل آنها، علاوه بر دو کشور دیگر کشورهای منطقه نیز از اجرای آنها بهره مند خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور آذربایجان، اهمیت سفر قریب الوقوع روحانی به باکو را از ابعاد مختلف مهم خواند.

وی سفرهای متقابل روسای جمهوری را نشانگر سطح بالا و توسعه پویای روابط جمهوری آذربایجان و ایران توصیف کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به روابط سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و همکاری دو کشور در حوزه دریای خزر بررسی و در خصوص چشم انداز روابط در صنعت نفت و گاز، حوزه‌های حمل و نقل، سرمایه گذاری، امور مالی، بانکداری، کشاورزی، گردشگری و بهداشتی تبادل نظر شد.

الهام علی اف از پیام سلام حسن روحانی ابراز قدردانی کرد و خواستار ابلاغ پیام سلام وی به رئیس جمهوری ایران شد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز گذشته برای دیدار دو روزه و انجام مقدمات سفر رسمی قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان در رأس هیاتی وارد باکو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا