آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

المار محمد یاراف: ارمنستان گروه مینسک را به بازی گرفته است

در گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان در مورد اظهارات اخیر رییس سرویس امنیت ملی ارمنستان آرتور وانتسیان آمده است که این کشور گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را به بازی گرفته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از «وستنیک قفقاز»، این وزارتخانه اشاره کرد که این واقعیت که یک مقام عالی رتبه ارمنی با چین لحنی سخن می‌گوید، یک حمله آشکار به روند مذاکرات چند ساله، تحت حمایت جلسات هیئت مدیره گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، مخالفت با ماهیت و منطق آن، به ویژه در نتیجه نشست اخیر وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان در پاریس است.

وزارت امور خارجه آذربایجان تاکید کرد: «در واقع، در اینجا تلاش برای تضعیف روند مذاکره و تضعیف فعالیت‌ هیئت‌های مشترک دیده می‌شود. از سوی دیگر، این بیانیه یکی دیگر از شواهد روشن در مورد مشارکت مستقیم ارمنستان در اشغال سرزمین‌های آذربایجان و تمایل به « توجیه» برنامه‌‌های خود برای افزودن این سرزمین‌ها به قلمرو خود، از جمله با اجرای سیاست‌های غیرقانونی اسکان مجدد است که اساسا بر خلاف کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹ و پروتکل‎های الحاقی آنها است».

در بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان آمده است: «در این راستا، ما می‌خواهیم به کشور متجاوز خاطر نشان کنیم که این ارمنستان است که مسئول تمام عواقب منفی چنین اظهارات تحریک آمیزی است. آذربایجان از جانب خود، این موضوع را در چارچوب سازمان‌های بین المللی پیشرو، از جمله سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و غیره مطرح خواهد کرد. علاوه بر این، ما از همکاران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار بیانیه‌ای قاطع در خصوص محکومیت این اقدامات توسط نمایندگان رهبری سیاسی ارمنستان از سوی نمایندگان ارشد آن هستیم. »

لازم به ذکر است که پیش از این، آرتور وانتسیان، رییس سرویس امنیت ملی ارمنستان، اظهار داشته بود که ایروان یک وجب از سرزمین‌های اشغالی را هم به جمهوری آذربایجان پس نخواهد داد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا