آذربایجاناخباراردبیلایران

هتاکی نمایندگان جمهوری آذربایجان به ایران در راستای زیر سئوال بودن اقتدار ایران است

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل با اشاره به یاوه گویی‌ها و هتاکی‌های تنی چند از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان علیه دولت و ملت ایران گفت: هدف از انجام این اعمال، پیگیری سیاست ضد ایرانی و زیر سئوال بردن اقتدار ایران اسلامی در منطقه است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، احمد نوری صفا، عضو شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاران، با اشاره به یاوه گویی ها و هتاکی های تنی چند از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان علیه دولت و ملت شریف ایران، بیان داشت: اولین بار نیست که برخی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان که مواضع غرب گرایانه آنها در کشورشان بر مردم آشکار است و سیاست‌های غرب را در منطقه دنبال می کنند، نسبت به ملت ایران و مسئولان کشوری بی احترامی و گستاخی کرده اند.

وی با بیان اینکه ما قبلاً نیز در مسائل مختلف منطقه، شاهد هتاکی های متعدد به ملت ایران بوده ایم و این یکی از مصادیق آشکار جنگ روانی است، افزود: واضح است که افرادی که فکر خود را از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن می گیرند، در مورد ایجاد فضای ضد ایرانی در منطقه خط می گیرند و در این مسیر از هیچ عملی مضایقه نمی کنند؛ گاه با مطرح کردن اقوام و بحث قومیت گرایی و گاه با زیر سئوال بردن مذاهب (به خصوص اهانت به شیعیان در آذربایجان) و گاهی نیز با بی احترامی به ملت مقصود خود که زیر سئوال بردن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را دنبال می کنند.

عضو شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل هدف از انجام این اعمال، پیگیری سیاست ضد ایرانی و زیر سئوال بردن اقتدار ایران اسلامی در منطقه است، گفت: بعضی از این افراد مستقیماً و با خط فکری که از اربابان صهیونیست خود می گیرند، به این اظهارات چنگ می زنند و برخی از آنان نیز نادانسته وارد این برنامه ها شده اند؛ اما این اظهارات دنبال کننده اهداف رژیم جنایتکار صهیونیستی است که در برنامه های کوتاه مدت و طولانی مدت خود ایران و اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در برنامه خود داشته است.

نوری صفا ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که دنبال می شود؛ ایجاد تفرقه و وحدت شکنی در منطقه است. همچنین با توجه به قرار دیدار رئیس جمهور آذربایجان -حیدر علی اف- با نخست وزیر رژیم صهیونیستی -بنیامین نتانیاهو- در باکو، این اقدام برای مقابله زودتر از موعد با مخالفان در منطقه، نوعی فرار رو به جلو بوده است.

وی تاکید کرد: در این زمان حضور به موقع و پاسخ کوبنده دستگاه دیپلماسی کشور به اینگونه هتاکی ها بسیار احساس می شود و شفاف سازی در خصوص روابط به منظور اسیفای حقوق ملت بسیار لازم است و جلوگیری از هرگونه بی احترامی ملی جزو مهمترین وظایف دولت مداران هر کشوری است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور با بهره گیری از بنیه فکری و اعتقادی قدرتمند ملت می تواند در این زمان بیشتر از هر برهه تاریخی موثر عمل کند و با مطرح کردن این مورد و موارد دیگری که بدون شک جزء موارد نقض حقوق ملت هاست، پیگیری درست و شایسته ملت ایران را داشته باشد و گام مهمی در ایجاد ارتباطات صمیمانه و سیاست مداری اسلامی بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا