آذربایجاناخبار

پیام حمایت ترامپ از رییس جمهور آذربایجان

بیست و چهارمین نمایشگاه نفت و گاز در آذربایجان در شهر باکو آغاز شد. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با حضور یافتن در این نمایشگاه و ایراد سخنرانی ضمن اشاره به ذخایر بزرگ نفت و گاز کشورمان، بر نقش آذربایجان در تامین امنیت انرژی جهان تاکید ورزید. وی در عین حال، امنیت انرژی را عاملی مهم در تامین امنیت ملی کشورهای جهان معرفی نمود…
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، در این میان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مدت کوتاهی پس از ارسال اولین نامه خود به الهام علی اف، دومین نامه اش را به رئیس جمهور آذربایجان ارسال نمود. نامه اول وی به مناسبت ۲۸ می روز جمهوری آذربایجان بود. اما نامه دوم وی نامه تبریک به الهام علی اف به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه نفت و گاز در آذربایجان می باشد.
ترامپ در این نامه می نویسد: «آمریکا طرفدار تحقق لایحه «کریدور گاز جنوب» می باشد و از آن حمایت می کند. آمریکا آماده همکاری با شما است. دولت آمریکا تلاش های باکو در زمینه حمایت از امنیت جهانی انرژی و نیز توسعه اقتصادی را مورد تقدیر و حمایت قرار می دهد. آمریکا در عین حال، آماده همکاری با دولت آذربایجان در خصوص انجام اصلاحات در زمینه توسعه دموکراسی و اصلاح سیستم های دادگاهی در آذربایجان می باشد. واشنگتن طرفدار حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی به صورت مسالمت آمیز است…»
کارشناسان مسایل سیاسی دو نامه پی در پی رئیس جمهور آمریکا به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و بویژه جملات به کار رفته در نامه دوم را نشانه باز شدن فصل نوینی در روابط میان باکو و واشنگتن ارزیابی می نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا