آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

افزایش مبادلات تجاری روسیه و ترکیه

مبادلات تجاری روسیه و ترکیه در پایان سال جاری به 80 میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، با وجود ادامه تحریم‌های شدید کشورهای غربی علیه روسیه، میزان مبادلات بازرگانی و تجاری بین روسیه و ترکیه تا پایان سال 2022 ممکن است به 80 میلیارد دلار برسد و در نتیجه به شاخص 100 میلیارد دلاری که رهبران دو کشور تعیین کرده بودند، نزدیک خواهد شد.

«آلکسی اگارمین»، رئیس شورای بازرگانی روسیه و ترکیه در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا» گفت: «در سال جاری و با وجود تحریم‌های غربی، شاهد رشد قابل توجه تجارت بین روسیه و ترکیه هستیم. یعنی در حال حاضر، طبق برخی داده‌ها، این میزان در نیمه نخست سال حدود 50 میلیارد دلار بوده و اگر تا پایان سال به 100 میلیارد دلار تعیین شده از سوی روسای جمهوری در سال 2018 نرسد، می تواند به 80 میلیارد دلار برسد که به این شاخص بسیار نزدیک خواهد بود.»

در ماه جولای، «مخمت سامسار»، سفیر ترکیه در روسیه اعلام کرده بود که تا پایان سال، گردش مالی- تجاری بین دو کشور ممکن است به 50 میلیارد دلار برسد. در اوایل ماه آگوست، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که در سال گذشته مبادلات تجاری با ترکیه 57 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، تنها در ماه گذشته صادرات ترکیه به روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 75 درصد افزایش یافته و از 417 میلیون دلار به 730 میلیون دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا