آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

افزایش شمار مبتلایان به بیماری ایدز در گرجستان

مرکز مقابله با ایدز گرجستان اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۴۵۳ مورد ابتلا به بیماری ایدز در این مرکز به ثبت رسیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری آپسنی به نقل از مرکز مقابله با ایدز گرجستان نوشت؛ ۵ هزار و ۵۷۸ نفر از این بیماران مرد و یک هزار ۸۷۵ نیز زن هستند.
براساس این گزارش، اغلب بیماران ایدزی ۲۹ تا ۳۹ ساله هستند، وضع مزاجی ۳ هزار و ۹۶۹ نفر بر اثر این بیماری وخیم است و تا به حال نیز یک هزار و ۵۲۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
ظرف یک ماه گذشته نیز ۱۹ مورد جدید ابتلای به ویروس ایدز در گرجستان به ثبت رسیده است.
بنا به آمار برای اواخر سال گذشته میلادی، ۴ هزار و ۵۹۷ تن از بیماران ایدزی تحت درمان قرار می گیرند که ۴۳ تن از آنها کودک هستند.
طبق این گزارش، ۳۹٫۹ درصد از بیماران ایدزی ( ۲۹۶۸ نفر ) از طریق مصرف مواد مخدر، ۵۷٫۶ درصد ( ۴۲۹۴ نفر ) در نتیجه رابطه جنسی به این بیماری مبتلا شده اند.
بیشترین مبتلایان بیماری ایدز در تفلیس اقامت دارند و تعداد آنها ۲ هزار و ۷۲۶ نفر است که ۸۷ نفر از آنها اتباع خارجی هستند.
بنا به گزارش مرکز مقابله با ایدز،  تجزیه تحلیل موارد ابتلای به این بیماری نشان می دهد، رشد مستمر بیماری ایدز در گرجستان مشاهده می شود و در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۶۴ مورد، در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۷۱۷ مورد، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۱۹ مورد، در سال ۲۰۱۷ میلادی۶۳۱ و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۶۷۲ مورد ابتلای به بیماری ایدز در این کشور به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا