آذربایجاناخبارایران

افزایش ساعات کاری گذرکاه های مرزی جمهوری آذربایجان با ایران

رئیس جمهور آذربایجان دستور افزایش ساعات کاری گذرکاه های مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران را با هدف توسعه گردشگری صادر کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، براساس این دستور الهام علی اف، کمیته دولتی گمرک و نیروی مرزبانی این کشور موظف به انجام مذاکرات با نهادهای جمهوری اسلامی ایران و اجرای اقدامات لازم برای افزایش ساعات کاری گذرگاه های مرزی جمهوری آذربایجان با کشورمان و ارایه گزارشی ظرف سه ماه آینده در مورد نتایج این موضوع شد.
بر اساس دستور رئیس جمهور آذربایجان همچنین اداره دریانوردی،کشتی رانی و بندر بین المللی باکو برای سازماندهی گردشگری دریایی در خزر قرار است مذاکراتی را با کشورهای ساحلی دریای خزر انجام دهند و در چهارماه آینده نتایج آن را به رئیس جمهوری این کشور گزارش دهند.
در این دستور، موسسه دولتی خدمات عمومی و نوآوری های اجتماعی موظف شده است، شرایط لازم رابرای اتباع خارجی جهت دریافت ویزای الکترونیک در همه گذرگاه های مرزی این کشور فراهم کرده و در سه ماه آینده گزارشی را به رئیس جمهور آذربایجان ارایه کند.
بر اساس دستور رئیس جمهور آذربایجان، وزارت امور خارجه این کشور هم باید اطلاعات لازم درباره شرایط فراهم شده برای اتباع خارجی جهت دریافت ویزای الکترونیک و آنی در حین ورود به گذرگاه های مرزی این کشور را در سایت رسمی خود و نیز در سایت سفارتخانه و کنسولگری های جمهوری آذربایجان در خارج از کشور بگنجاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا