آذربایجاناخبارعمومی

افزایش حجم صادرات نفت جمهوری آذربایجان در مقایسه با زمان مشابه سال قبل

میزان صادرات نفت جمهوری آذربایجان در هفت ماهه سال ۲۰۱۸ به هشت میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار رسیده که ۸۰٫۷۲ درصد کل صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری رسمی ‘آذرتاج ‘ روز یکشنبه به نقل از کمیته دولتی گمرک گزارش داد : در هفت ماه سال جاری میلادی حجم صادرات نفت جمهوری آذربایجان افزایش یافته و به بهای هشت میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار رسید که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۹۶ درصد بیشتر بوده است.
جمهوری آذربایجان در هفت ماه سال جاری میلادی، ۷۵۰ میلیون دلار گاز طبیعی صادر کرده که در مقا یسه با زمان مشابه یک سال قبل ۵٫۷ درصد بیشتر بوده است.
حجم گاز طبیعی در مجموع صادرات این کشور ۶٫۹۸ درصد می باشد.
همچنین در هفت ماه سال جاری حجم صادرات نیروی برق ۱٫۲۱ میلیارد کیلووات/ ساعت و یا به بهای ۵۶میلیون و ۹۴۳ هزار دلار و در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱۰۲ درصد بیشتر بوده است.
جمهوری آذربایجان همچنین در سال جاری ۳۰۱ میلیون دلار میوه و سبزیجات صادر کرده است که در مقایسه با یک سال قبل ۱۹ درصد بیشتر می باشد .
میوه و سبزیجات ۲٫۸ درصد در مجموع صادرات جمهوری آذربایجان را در این مدت تشکیل داده است.
این کشور همچنین در هفت ماه سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۵ میلیون و ۹۸۰ هزار دلار میوه و سبزیجات وارد کرده است.
حجم صادرات جمهوری آذربایجان به اتحادیه اروپا در هفت ماه سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته و به پنج میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۷۲۷ هزار دلار رسیده است.
در سال جاری میلادی حجم صادرات جمهوری آذربایجان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقایسه با هفت ماه سال قبل دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار بیشتر بوده است.
در هفت ماه سال جاری میلادی حجم واردات جمهوری آذربایجان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۲۹۵ هزار دلار بود.
جمهوری آذربایجان در مدت یاد شده به کشورهای همسود محصولات مختلف به بهای ۶۰۰ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار صادر کرده که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۷۷ میلیون و ۶۸۵ هزار دلار بوده است.
حجم واردات جمهوری آذربایجان از کشورهای همسود نیز یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۳۸ هزار دلار است.
کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان حجم تجارت خارجی این کشور در هفت ماه سال ۲۰۱۸ میلادی را ۱۶ میلیارد و ۵۲۴ میلیون دلار و آن را ۵۷ درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد.
بنا به این گزارش میزان صادرات در مجموع تجارت خارجی ۱۰ میلیارد و ۷۴۸ میلیون دلار بوده است که ۷۵ درصد بیشتر در مقایسه با یک سال قبل می باشد.
همچنین حجم واردات در هفت ماه سال جاری به ۵ میلیارد و ۷۷۶ میلیون دلار رسیده که ۳۲ درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا