آذربایجاناخبارعمومی

افزایش انتصاب فارغ التحصیلان دانشگاه «هاروارد» آمریکا به مقامات دولتی در جمهوری آذربایجان

در حالیکه فارغ التحصیلان حوزه های علمیه اسلامی خارج از جمهوری آذربایجان از هر گونه حقوقی در این کشور محروم شده اند، ­پایگاه اینترنتی «قاینار اینفو » جمهوری آذربایجان اسامی شماری از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد آمریکا را به مقامات دولتی در جمهوری آذربایجان منصوب شده اند، منتشر کرد که نشان می دهد انتصاب فارغ التحصیلان ‌آمریکا به مقامات دولتی در باکو در حال افزایش است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «قاینار اینفو »، الچین امیربیک اف، دستیار معاون اول رییس جمهوری آذربایجان، فارغ التحصیل رشته امنیت ملی و بین المللی مدرسه کندی دانشگاه هاروارد است که پیش تر نیز سفیر جمهوری آذربایجان در سازمان ملل و فرانسه بوده است.
وصال حسین اف، رییس سازمان مهاجرت جمهوری آذربایجان ، فارغ التحصیل رشته مدیریت دانشگاه هاروارد است که پیش تر نیز نماینده مجلس بود.
شاهمار موسم اف، مدیر اجرایی صندوق دولتی نفت فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی مدرسه جان کندی دانشگاه هاروارد است که از نخستین آذربایجانی هایی می باشد که در این دانشگاه تحصیل کردند.

متین کریم اف، معاون وزیر کار و تامین اجتماعی جمهوری آذربایجان در رشته مدیریت دولتی دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و همچنین دیپلم « سیاست دولتی و مدیریت » برنامه «میسون» را دریافت کرده است. متین کریم اف ، برادر اینام کریم اف، وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان است و به شش زبان تسلط دارد.
حسین عیسی اف ، مدیرکل شرکت حفاری ها و چاه های شرکت دولتی نفت، سوکار ، فرید شفی اف، سفیر جمهوری آذربایجان در چک ، طاهر کریم اف، سفیر جمهوری آذربایجان در مالزی ، رویا طالب اوا، از موسسان اتحادیه اجتماعی «ایرلی» ، بختیار حاجی اف، موسس جنبش جوانان « تغییر مثبت» نیز از فارغ التحصیلان هاروارد در میان مقامات سیاسی جمهوری آذربایجان هستند.
این پایگاه اینترنتی همچنین اسامی شماری از فعالان اقتصادی و مالی و امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان را که از دانشگاه آمریکایی هاروارد فارغ التحصیل شده اند، منتشر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا