آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومی

افزایش انتصابات غیر دستگاهی در وزارت امور خارجه ترکیه

انتصابات غیر دستگاهی در وزارت امور خارجه ترکیه افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اگرچه دولت ترکیه استدلال می کند که تعداد انتصابات “سیاسی” که از خارج از وزارتخانه در وزارت امور خارجه انجام می شود، خیلی زیاد نیست، اما با آخرین انتصاب ها، تعداد سفرای خارج از وزارتخانه به 26 نفر خواهد رسید. با آغاز به کار سفرای جدیدی که حکم انتصاب آنها ماه گذشته توسط مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام شد، از هر شش سفیر ترکیه، یک نفر از خارج از وزارتخانه منصوب می شود. اسامی خارج از وزارتخانه به سمت سفیر ترکیه در پایتخت هایی نظیر واشنگتن، پکن، وین، پراگ، بوداپست و زاگرب منصوب شدند. آخرین اطلاعات به روز شده در مورد انتصاب سفرای خارج از وزارتخانه” در تاریخ 7 آوریل، توسط یاووز سلیم کران، معاون وزیر امورخارجه ترکیه که خود نیز به عنوان سفیر ترکیه در زاگرب منصوب شد، در کمیسیون روابط خارجی ملجس اعلام شده بود.
کران اعلام کرد که 13 درصد از روسای نمایندگی های دیپلماتیک ترکیه در خارج از کشور متشکل از 13 نمایندگی دائمی و 146 سفارتخانه که ترکیه در سطح سفیر در آنها نمایندگی می شود یعنی در مجموع 159 سفیر را اسامی منصوب از خارج از وزارت خارجه تشکیل می دهند. این رقم با انتصاب سفرای جدید ترکیه که در تاریخ 6 آوریل توسط چاوش اوغلو اعلام شد، افزایش خواهدیافت.
بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط روزنامه جمهوریت، با انتصاب سفرای جدید ترکیه که حکم انتصاب آنها درماه آوریل اعلام شد، 26 سفیر از 159 سفیر ترکیه در خارج از کشور را سفرایی که از خارج از وزاتخانه منصوب شده اند تشکیل خواهند داد. به این ترتیب نسبت سفرای منصوب از خارج از وزاتخانه به 16 درصد افزایش یافته و از هر 6 سفیر یک نفر “انتصاب سیاسی” خواهد بود. نمایندگان سابق حزب عدالت و توسعه یا مشاوران ارشد رئیس جمهور در حال حاضر در سفارت های ترکیه در واشنگتن، پکن، وین، پراگ و لاهه مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا