اخبارایرانروسیه

افتتاح نمایشگاه عکس «ایران زیبا» در موزه مسکو

همزمان با آغاز دهه مبارك فحر، نمایشگاه عكس «ایران زیبا»، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه افتتاح شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همزمان با آغاز سی و هشتمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه «ایران زیبا» 12 بهمن‌ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و علمی روسیه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل موزه دولتی زمین‌شناسی آکادمی علوم روسیه افتتاح شد.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ثمرات 40 ساله پس از انقلاب اسلامي در ایران اشاره و پیشرفت‌های بخش‌های مختلف به ويژه در حوزه فرهنگ و هنر را منطبق با دیدگاه و اهداف انقلاب اسلامی دانست.

وي ضمن ارائه گزارشي در خصوص نمایشگاه «ایران زیبا» که تصاویر برگرفته شده از طبیعت، تاریخ و جاذبه‌های ایران است، ارائه كرد.

احمد حیدریان، معاون سفارت ایران در روسیه از دیگر سخنرانان این مراسم به مزیت‌های انقلاب اسلامی پس از دوران ستم شاهی اشاره كرد و ثبات و امنیت 40 سال پس از انقلاب در ایران را مرهون اراده رهبران انقلابی و همراهی مردم عنوان كرد.

ريیس موزه زمین‌شناسی مسکو و وزیر اسبق معادن روسیه، نماینده دپارتمان سیاست ملی، روابط منطقه‌ای و توریزم مسکو و ريیس خانه ملل مسکو از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

بنابر اعلام اين خبر، مجموعه تصاویر نمایشگاه «ایران زیبا» شامل بخش‌های مختلف كشورمان شامل گردشگری، اماکن تاریخي، معماری ایرانی و اسلامی و ایران امروز مي‌شود که در قالب 25 تابلو به مدت یک هفته در موزه زمین‌شناسی مسکو مقابل کاخ کرملین برای علاقه‌مندان به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا