آذربایجاناخبارایرانعمومی

افتتاح مسیر پروازی باکو ـ مشهد و بالعکس

مسیر پروازی باکو ـ مشهد و بالعکس عصر امروز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با حضور مسؤولان استان و نمایندگان جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مسیر پروازی باکو ـ مشهد و بالعکس عصر امروز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با حضور مسؤولان استان و نمایندگان جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

این مسیر پروازی که هفته‌ای دو بار در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام می‌شود، در جهت گسترش گردشگری مذهبی و مناسبت‌های فرهنگی و همچنین برای تسهیل زیارت شیعیان جمهوری آذربایجان از حرم مطهر امام رضا(ع) ایجاد شده است.

محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه فرودگاه مشهد تلاش می‌کند که بهترین خدمات را به زائری امام رضا(ع) ارائه کند، گفت: خدمت‌رسانی به زائرین امام رضا(ع) جزو وظایف فرودگاه مشهد است، بنابراین باید تلاش کنیم خدماتی شایسته نسبت به زائرین انجام دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه امیدواریم این کاری ادامه یابد، گفت: مردم جمهوری آذربایجان سال‌های طولانی در حسرت زیارت امام رضا(ع) زندگی کرده‌اند، بنابراین این اقدامی که در تسهیل زیارت آن‌ها ایجاد شده است را گرامی می‌دارم.

نماینده هواپیمایی جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از ایجاد مسیر پروازی مشهد ـ باکو و بالعکس که سبب ارتباط دو کشور شده است، اظهار کرد: مشهد یکی از مقاصد مهم جمهوری آذربایجان در زمینه گردشگری است  و همچنین باکو از لحاظ گردشگری فرصت مناسب برای مشهد خواهد بود و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

الوین رازیف افزود: مسیر پروازی مشهد ـ باکو سبب توسعه دو کشور و افزایش گردشگر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا