آذربایجاناخبارایرانعمومی

اعزام گروهی از نمایندگان رسانه ای جمهوری آذربایجان به ایران

یک هیات رسانه ای از جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه به دعوت شهرداری تبریز راهی جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا،این هیات رسانه ای شامل ۱۴ خبرنگار و تصویربردار از شبکه های تلویزیونی،خبرگزاری ها و روزنامه های جمهوری آذربایجان است که به مناسبت اعلام تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی راهی ایران شده اند.
محمدرضا نجفی مسوول رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، سفرهای متقابل نمایندگان رسانه ای دو کشور را برای تقویت تعاملات رسانه ای مهم عنوان کرد وآن را فرصتی برای آشنایی نزدیک با دستاوردها و ظرفیت های استان آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف و معرفی آن در جمهوری آذربایجان دانست.
وی سفر اخیر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیات همراه به جمهوری آذربایجان و مذاکرات انجام گرفته در این سفر را برای گسترش همکاری های رسانه ای دوجانبه با اهمیت دانست.
به گفته نجفی این سفر با مساعدت سفارت کشورمان در باکو انجام می گیرد.
طاهر رستم زاده دبیر روزنامه ‘ خلق ‘ و سرپرست هیات رسانه ای اعزامی جمهوری آذربایجان به ایران ، نیز رسانه ها را پلی مهم برای برقراری روابط نزدیک میان دو کشور توصیف کرد وگفت که جمهوری اسلامی ایران در طول ۲۵ سال استقلال ملی جمهوری آذربایجان همواره در کنار این کشور بود و توسعه روابط دو جانبه خواست رهبران هر دو کشور است که رسانه ها نیز می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند .
وی همچنین، سفرهای متقابل اصحاب رسانه در جمهوری آذربایجان و ایران را برای شناسایی ومعرفی ظرفیت های دو کشور به یک دیگر مهم عنوان کرد.
هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان در این سفر سه روزه با مقامات استان آذربایجان شرقی و نیز همکاران ایرانی خود دیدار و از برخی واحدهای اقتصادی و فرهنگی این استان جمهوری اسلامی ایران بازدید خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا