آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

اعتراف استاد دانشگاه ارمنی: قره باغ خاک جمهوری آذربایجان است.

آغدام شهر جمهوری آذربایجان است. این شهر در زمان جنگ قره باغ به اشغال درآمده و با خاک یکسان شد. در حال حاضر فقط چند مسجد در آن پابرجاست. بقیه شهر با خاک یکسان شده است. در این شهر هیچ ارمنی زندگی نمی کرد و الان شهر به شهر ارواح تبدیل شده است. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پابلیکا.آذ، این سخنان را  آبِل آغانبکیان استاد دانشگاه و محقق ارمنی که در روسیه زندگی می کند گفته است. وی در ادامه می افزاید که ؛ من خودم را در تاسیس  جمهوری خودمختار قره باغ و قتل عام انسان های بیگناه  گناهکار نمی دانم . مگر چند نفر در آن درگیری ها کشته شدند؟ در یوگوسلاوی و اوکراین بیش از قره باغ انسان های بیگناه  کشته شدند.

تا آنجایی که من اطلاع دارم در قضیه اوکراین نیز مثل قره باغ ویرانی های فراوانی صورت گرفته اما به این مسئله مثل قضیه قره باغ پرداخته نمی شود و از آن بهره برداری های سیاسی صورت نمی گیرد.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی ارمنستان نیز چنین گفت: وضعیت اقتصادی ارمنستان بسیار نگران کننده است. وضعیت اقتصادی ارمنستان در حال حاضر چندین برابر نسبت به روسیه در وضعیت نامناسبی قرار دارد.کارخانجات تولیدی تعطیل شده ، معادن از کار افتاده و حقوق کارگران و کارکنان پرداخت نمی شود اهالی ارمنستان با توجه به وضعیت بد اقتصادی موجود به طور نگران کننده ای کشور را ترک می کنند.

لازم به ذکر است که آبِل آغانبکیان یکی از کسانی است که در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق و ریاست جمهوری گورباچف به عنوان مشاور اقتصادی وی کار می کرده است و یکی از کسانی است که در اشغال قره باغ توسط ارمنستان جزو حمایت کنندگان ارمنستان بوده و تئوری پردازهای آنها بوده است. 

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا