آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

اعتراض جوانان ارمنستانی به فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در این کشور

تعدادی از جوانان ارمنستانی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در ایروان، مخالفت خود را با فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در این کشور اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از رادیو ارمنی برون مرزی، روز شنبه ۹ آوریل در مقابل تندیس دریاسالار ایساکف ؛نزدیک سفارت آمریکا ؛انجمن جوانان حزب «آلیانس » تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آنها خواستار اجرای نظارت بین المللی در آزمایشگاه های بیولوژیکی در ارمنستان هستند.
هماهنگ کننده انجمن جوانان حزب آلیانس «دنیس بوغوسیان» در این تجمع گفت: «اگر بحران روسیه و اوکراین نبود ؛هیچوقت آشکار نمی شد که پنج آزمایشگاه بیولوژیک در اوکراین سلاح های بیولوژیکی تولید می کردند.
آنها مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده اند چون آشکار گردیده که هزینه مالی این لابراتوارها را پنتاگون تقبل کرده است.
در ارمنستان 12 آزمایشگاه بیولوژیک وجود دارد که 3 آزمایشگاه در ایروان هستند و بقیه در سایر مناطق هستند.
این شک وجود دارد که سلاح های بیولوژیکی نیز در آنها تولید می شود.»
بوغوسیان افزود: «تقاضای ما این است که نظارت های بین المللی وجود داشته باشد تا مشخص شود که آیا فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیک موجه هستند یا خیر.«

به گفته وی، اگر سلاح های بیولوژیکی در آزمایشگاه های زیستی ارمنستان تولید می شود، باید تعطیل شوند.

معترضین اعلام کردند که آزمایشگاه های بیولوژیکی در ارمنستان جایی ندارند. شعار آنها این بود «نه به سلاح بیولوژیک، نه به ویروس، ارمنستان محل آزمایش نیست.»

در این تجمع اعتراضی، جوانان از ترقه های رنگی استفاده کردند و برخی از آنها ماسک ضد گاز به همراه داشتند. آنها در پایان نامه ای در ایست بازرسی سفارت آمریکا گذاشته و به تجمع خود خاتمه دادند و قول دادند که فعالیت خود را تا آشکار شدن موضوع ادامه می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا