آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض به بستری شدن عضو حزب جبهه خلق آذربایجان در بیمارستان روانپزشکی

عقیل هومبات اف، عضو حزب جبهه خلق آذربایجان، برای یک ماه دیگر در بیمارستان روانپزشکی شماره یک بستری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل ازخبرگزاری توران، همسر عقیل هومبات اف در خصوص طولانی شدن درمان وی در بیمارستان گفت: «پزشکان به شوهرم گفته بودند که در تاریخ دوم ماه می مرخص خواهد شد. من دیروز منتظر ماندم و بعد از آن خودم به بیمارستان زنگ زدم و با شوهرم صحبت کردم. عقیل به من گفت پزشکان از او خواسته اند که یک ماه دیگر باید تحت بستری بماند تا سلامتی اش را به دست بیاورد. در حال حاضر مشخص نیست که وی چه زمانی مرخص خواهد شد. آنها قصد رها کردن همسرم را ندارند. عقیل به من گفت اگر اوایل این ماه آزاد نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. اکنون نمی دانم او در چه وضعیتی به سر می برد».

در تاریخ 1 آوریل، سمیر طالب اف، قاضی دادگاه منطقه صابونچی به درخواست هومبات اف برای بستری اجباری جواب منفی داد. حسن رسول اف، پزشک اصلی بیمارستان روانپزشکی جمهوری آذربایجان، برای این درخواست به دادگاه مراجعه کرده بود. پزشک ارشد در متن در خواست خود نوشته است: «بر اساس تشخیص کمیسیون مشاوره پزشکی، وی از «اختلال شخصیت پارانوئید» رنج می برد و برای درمان به بستری شدن نیاز دارد. با این حال، دادگاه به این نتیجه رسید که علی رغم نظر کمیسیون پزشکی، بستری شدن هومبات اف در بیمارستان هیچ ضرورتی ندارد.

قاضی این حکم را در تاریخ 1 آوریل در همان بیمارستان صادر کرده است. در آن زمان، عقیل هومبات اف از دو روز قبل در آنجا بود. در تصمیم دادگاه آمده است كه هومبات اف در آن زمان براساس نامه ای از ایستگاه اول پلیس منطقه خزر در بیمارستان بستری شده است. پلیس در این نامه نوشته که هومبات اف نمی تواند روی رفتارهای خود کنترل داشته باشد، وی مرتکب اعمال غیراخلاقی علیه اطرافیان خود می شود و از این جهت شکایاتی از او صورت گرفته شده است.

بلافاصله پس از این تصمیم دادگاه، در شامگاه اول آوریل، عقیل هومبات اف آزاد شد. ولی در تاریخ 2 آوریل، وی دوباره پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر در بیمارستان بستری شد.

هومبات اف که از راه جمع آوری ظروف پلاستیکی و مقوا و… هزینه های زندگی سه کودک خردسال خود را تامین می کرد، در مارس سال گذشته به 30 روز حبس محکوم شد. او در آن زمان به مقاومت در برابر پلیس متهم شد ولی خودش این اتهام را ساختگی خوانده و می گوید دو روز قبل از دستگیری از حاکمیت انتقاد کرده بود.

هومبات اف در 29 مارس امسال در یک ارتباط زنده مجازی ضمن ابراز ناراحتی از گرسنگی و بیماری فرزندان خود و این که پولی برای معالجه آنها ندارد، از دولتمردان انتقاد کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا