آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

اعتراض ایروان به نقض بند‌های توافق آتش‌بس از سوی باکو

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با همتای روس خود گفت: باکو تقریباً همه مفاد بیانیه سه‌جانبه نهم نوامبر ۲۰۲۲ را نقض می‌کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دوشنبه (۲۰ مارس) در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: باکو تقریباً همه مفاد بیانیه سه‌جانبه نهم نوامبر ۲۰۲۲ را که به امضای سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ رسید، نقض می‌کند.

وی در دیدار با لاوروف گفت: متاسفانه در عمل حتی یک نکته در بیانیه سه‌جانبه نهم نوامبر وجود ندارد که جمهوری آذربایجان نقض نکرده باشد. نقض سیستماتیک آتش‌بس، اشغال اراضی جمهوری ارمنستان، مسدود کردن غیرقانونی کریدور لاچین، نگه داشتن اسرای جنگی ارمنستانی در بازداشت و مانع‌تراشی در بازگشایی مسیر‌های منطقه‌ای.

میرزویان در ادامه تاکید کرد ایروان انتظار دارد متحدان و شرکایش اقدامات فعالی را برای اطمینان از اجرای تعهدات جمهوری آذربایجان و توقف استفاده از زور انجام دهند.

وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت: طرف آذربایجانی، با تحرکات ادامه‌دار تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه را مختل می‌کند. در این زمینه می‌خواهم بر لزوم گام‌های فعال از سوی متحدان و شرکای ارمنستان برای اطمینان از اجرای تعهدات جمهوری آذربایجان و توقف استفاده از زور و تهدید برخلاف قوانین بین‌المللی تاکید کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا