اخبارعمومیگرجستان

اعتراضات در گرجستان ادامه دارد؛ پلیس تفلیس ۱۹ تظاهر کننده را بازداشت کرد

 پلیس تفلیس امروز -دوشنبه – ۱۹ نفر از افرادی را که در اعتراض به حکم تبرئه عاملان قتل دو نوجوان، در مقابل ساختمان پارلمان این کشور تجمع کرده بودد، بازداشت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک گرجستان» یکی از نمایندگان شورای شهر تفلیس نیز در میان بازداشت شدگان است.
رییس اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته گرجستان ، در مورد بازداشت این افراد ، گفت : پلیس در پی تلاش معترضان برای مسدود کردن خیابان مرکزی «روستاولی» شهر تفلیس ، ناچار به بازداشت آنان شد.
ماموکا چلیدزه ، افزود: معترضان چادر خود را از جلوی پارلمان به خیابان روستاولی منتقل کردند ، این حرکت آنها به دلیل نقض نظم عمومی با برخورد پلیس مواجهه شد.
وی ، همچنین بازداشت تیکا ملیا نماینده پارلمان گرجستان از حزب« جنبش ملی واحد »را تکذ یب کرد.
تظاهرات در تفلیس پایتخت گرجستان، از ۱۰ خرداد و در اعتراض به حکم تبرئه عاملان قتل دو نوجوان آغاز شد، این تظاهرات به مدت سه روز متوالی در مقابل پارلمان این کشور ادامه داشت که منجر به استعفای دادستان کل این کشور شد.
معترضان از روز گذشته – یکشنبه – برای ادامه تظاهرات بصورت شبانه روزی ، اقدام به برپا ساختن چادرهایی در مقابل پارلمان کرده اند ، پلیس اجازه انتقال چادرها به خیابان مرکزی شهر را نمی دهد.
شهروندان ناراضی از سیستم قضایی گرجستان ، دانش آموزان و جوانان با شعا «مرا نکش» از شرکت کنندگان اصلی این تظاهرات، خواستار استعفای نخست وزیر گرجستان هستند.
بنا به این گزارش ، تعداد پلیس مستقر در محل برگزاری تظاهرات امروز افزایش یافته و خودروهای آبپاش در نزدیکی محل تجمع معترضان مستقر شده است .
لوان دادوناشویلی» و «داوید سارالیدزه» دو نوجوان گرجی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷میلادی، در یکی از مدارس شهر تفلیس از سوی دو تن از همکلاسی های خود به ضرب چاقو کشته شدند.
پس از این حادثه، رسانه های گرجستان گزارش دادند که پدر یکی از عاملان قتل، کارمند دادستانی کل گرجستان بوده و همین امر موجب تاثیر بر روند دادرسی و صدور حکم شده است .
حکم تبرئه یکی از عاملان قتل و تقلیل مجازات عامل دیگر از سوی دادگاه شهر تفلیس در ۱۰ خرداد سرآغاز تظاهرات اعتراضی در گرجستان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا