آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اظهارات مقامات دولتی جمهوری آذربایجان در پی حمله شهروندان گرجی به مرزبان این کشور

نماینده ویژه رییس جمهوری آذربایجان در امور مرزی، حمله شهروندان گرجستان به مرزبانان جمهوری آذربایجان را بی ارتباط با دولت گرجستان دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی «آذ ویزیون»، خلف خلف اف گفت: فکر می کنم که این حادثه به دولت گرجستان ربط ندارد. اما، مرزبانان گرجستان بخاطر عدم اقدام خود و ورود عناصر مجرم به اراضی جمهوری آذربایجان مسئولیت دارند.
خلف اف گفت: بی تردید این قبیل خرابکاری ها و حوادث به مناسبات دوستانه و همکاری راهبردی دو کشور زیان می زند. عوامل این جرم باید تحت پیگرد قرار گیرند و مجازات شوند.
علی حسن اف، دستیار ارشد رییس جمهوری آذربایجان در امور سیاسی و اجتماعی نیز در مصاحبه با خبرگزاری آذرتاج گفت: روند افزایشی وقایع مغایر با روح مناسبات راهبردی میان جمهوری آذربایجان و گرجستان  سوال برانگیز است. در سطوح کارشناسان هر دو کشور این فکر بیان می شود که افرادی از مناسبات دوستانه و راهبردی دو کشور ناراحت هستند و نیروهایی وجود دارند که می خواهند جمهوری آذربایجان و گرجستان را رو در روی هم قرار دهند. در این مباحث، افکار مشخصی نیز درباره هویت این نیروها بیان می شود.
علی حسن اف بدون اشاره به نام نیروهایی که خواهان رویارویی جمهوری آذربایجان و گرجستان هستند، افزود: بی تردید حرکت خرابکارانه اخیر علیه مرزبانان جمهوری آذربایجان بطور مستقیم ضربه زدن به مناسبات میان دو کشور را هدف گذاری کرده است. باید سازمان های ذیربط هر دو کشور اقدامات مقتضی در برابر اقدامات مخرب این نیروها اتخاذ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا