اخبارارمنستانترکیه

“اظهارات ستون نویس روزنامه معروف ترکیه ای«وال استریت ژورنال” در خصوص نسل کشی ارامنه

خانم «اصلی آیدین تاشباش»، ستون نویس روزنامه معروف «وال استریت ژورنال» با استقبال از مصوبه پارلمان آلمان در باره شناسایی و محکومیت رسمی نژادکشی ارامنه از افکار عمومی آن کشور خواسته است تا نسبت به وضعیت فعلی ترکیه نیز حساس بوده و از آزادی های فردی و اجتماعی این کشور دفاع کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خانم اصلی تأکید می نماید که وی نیز مانند دیگر شهروندان ترکیه در دوران مدرسه، دروغ های کتاب های درسی را در باره ارامنه باور کرده و این ملت همسایه را دشمن آرمان های ملت ترک، عامل فروپاشی امپراتوری عثمانی و کارگزار کشورهای بیگانه دانسته است. برای این نسل از مردم ترکیه بیست سال وقت برده است تا با حقایق تاریخی آشنا گشته، فجایع دولت های قبلی ترکیه را مطالعه کرده و قبول کنند که اسلاف آنان تا سال ۱۹۲۳ میلادی سعی نموده اند تمامی آثار هنری، فرهنگی و تاریخی ارامنه را نیست و نابود کنند.

مصوبه اخیر پارلمان آلمان در باره نژادکشی ارامنه، از نظر بررسی و قبول نقش آلمان نیز بسیار حائز اهمیت بوده و رأی مثبت یازده نماینده ترک تبار پارلمان آلمان مهم می باشد. این رأی گیری رهبری ترکیه را سخت عصبانی کرده و ریاست جمهوری آن کشور حتی درخواست آزمایش خون برای نمایندگان ترک تبار نموده است. سرکوب اقوام و احزاب در ترکیه بیداد کرده و آزادی های فردی و اجتماعی هر روز محدودتر می گردند. آن دسته از کارمندان و دانشمندان کشور که از حقوق کردها دفاع می‌کنند، بازداشت گشته و یا از کار اخراج می گردند.

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در همین مدت مشغول مذاکره با ترکیه برای اسکان پناهندگان بوده و مسئله حقوق بشر در آن کشور از درجه اهمیت کمتری برخوردار می باشد. ستون نویس «وال استریت ژورنال» در پایان اظهار عقیده کرده است که اتحادیه اروپا در قبال سرکوب آزادی احزاب، انجمن ها و ملیت ها در ترکیه سکوت کرده و فقط تحت فشار افکار عمومی اروپاییان بعضی مواقع موضع گیری می نماید. آلمان نیز که اکنون از موضع یکصد سال پیش اسلاف خود در قبال امپراتوری عثمانی اظهار پشیمانی می نماید، اکنون نیز نسبت به وقایع معاصر ترکیه بی تفاوت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا